رسانه صهیونیستی: دشمنان، نقطه کور اسرائیل را شناسایی کرده‌اند

تهران - ایرنا - رسانه های رژیم صهیونیستی با اشاره به ضعف ارتش این رژیم در مقابله با پهپادهای محور مقاومت تاکید کردند که دشمنان نقطه کور رژیم اسرائیل را شناسایی کرده اند و شبح استفاده گسترده از این پهپادها به عنوان یک سلاح مهم، موثر و ارزان بر سر صهیونیستها سایه افکنده است.

به گزارش ایرنا، روزنامه صهیونیستی «دفار» در گزارشی درباره تهدید پهپادی علیه رژیم اسرائیل نوشت: پهپادها برای دشمنان اسرائیل ارزان‌تر و در دسترس‌تر شده‌اند و پیشرفت‌های فناوری جدید به آنها برای هدف قرار دادن نظامیان و جبهه داخلی اسرائیل قابلیت های متفاوتی داده است.

این روزنامه افزود که پهپادها علیه رژیم اسرائیل روز به روز افزایش می‌یابد و ترس این رژیم از سناریوی پرتاب همزمان هزاران فروند از آنها افزایش یافته است.

روزنامه دفار در مورد انواع پهپادها نوشت: پهپادهایی که اسرائیل را تهدید می کند، طیف وسیعی را شامل می‌شود. نخست آنچه به عنوان «مهمات سرگردان» شناخته می‌شود. دوم پهپادهای انتحاریِ دارای بال فولاد که در هدف نفوذ و سپس منفجر می شود و سوم، پهپادهای کوچک و نقطه زن که فقط می‌توانند مقادیر کمی مواد منفجره را حمل کنند اما قادرند با قابلیت مانور فوق العاده دقیق که قابل شناسایی نیستند، به نقاط ضعف حمله کنند.

این روزنامه درباره توانمندی روز افزون حزب الله لبنان نوشت: حزب الله از ۱۰ ماه قبل تاکنون ضمن شلیک پرتابه های مختلف در میدان (شمال فلسطین اشغالی و جنوب لبنان)، با مهمات جنگی تمرین می کند تا توانمندی های خود را ارتقاء دهد.

به نوشته دفار، رژیم اسرائیل نگرانی است که سامانه‌های پدافند هوایی این رژیم در برابر تهدید پهپادها به اندازه کافی کارآمد نباشند؛ به‌ویژه زمانی که انبوهی شمار زیادی پهپاد با هم پرتاب شوند.

چرا اسرائیل دچار خلل در توان پدافندی خود است؟

«لیران عنتبی» مدیر برنامه فناوری‌های پیشرفته در موسسه مطالعات «امنیت داخلی» رژیم صهیونیستی در تشریح اینکه چگونه این رژیم دچار خلل در توان پدافندی خود به‌ویژه در برابر پرتابه های ارزان قیمت و رایج رسیده است، گفت: این یک داستان جدید نیست زیرا یک دهه و نیم است که اسرائیل توسط پهپهادها تهدید می شود.

وی تاکید کرد: توسعه، تولید و به کارگیری چنین ابزارها و پرتابه هایی توسط دشمنان، منجر به کاهش برتری اسرائیل و همچنین تهدیدی بزرگ برای جبهه داخلی شده است.

عنتبی با اشاره به وجود فاصله زیاد بین پیشرفت در زمینه تهاجمی و پدافندی در رژیم صهیونیستی گفت: با وجود اتکای شدید ارتش اسرائیل به استفاده از پهپادهای تهاجمی و جاسوسی برای جمع‌آوری اطلاعات و هدایت نیروها، تقریبا هیچ پیشرفتی در بخش پدافندی حاصل نشده است.

وی با تاکید بر اینکه «این مشکل با گذشت زمان بدتر شده است»، افزود: دشمنان اسرائیل و در صدر آنها ایران و حزب‌الله لبنان متوجه شده‌اند که تل آویو دارای نقطه کوری به ویژه در زمینه پهپادهای ساده و ارزان است.

مدیر برنامه فناوری‌های پیشرفته در موسسه مطالعات «امنیت داخلی » رژیم صهیونیستی در این زمینه به افزایش قدرت ایران در تولید پهپادها و آزمایش این سلاح توسط حزب الله لبنان در جریان نبرد جاری اشاره کرد و به سران این رژیم هشدار داد: اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که حزب‌الله قصد دارد این تهدید را به صورت گسترده اجرا کند و این توانایی‌ها را دارد.

عنتبی گفت: اسرائیل برای مقابله با این تهدیدات به لایه جدیدی از پدافند هوایی نیاز دارد و سامانه های جدید پدافند هوایی باید موقعیت پهپادها را شناسایی و آنها را رهگیری کنند و به یک پدافند مؤثر و برخوردار از یک سیستم راداری نیاز است که بداند چگونه پهپادهای کوچک، کم و کُند و همچنین آنهایی را که از پلاستیک یا مقوا ساخته شده اند، تشخیص دهد.

او گفت: این رهگیری باید ارزان باشد زیرا پهپادهایی که به سمت اسرائیل (فلسطین اشغالی) پرتاب می‌شوند بسیار ارزان هستند.

چرا دشمنان اسرائیل به برتری رسیده اند؟

عنتبی در ادامه به سران تل آویو پیشنهاد کرد که رژیم اسرائیل برای حل مشکلات کنونی، خود را به توسعه فناوری محدود نکند بلکه روشی را که در آن کل فرآیند شناسایی، توسعه و اجرای نیازهای فناوری مشاهده می‌شود، تغییر دهد.

وی تاکید کرد: دشمنان اسراییل شانسی به برتری در این زمینه دست نیافته‌اند بلکه از طریق آموزش مستمر، تجربه، اصلاح و پیشرفت به برتری رسیده اند.

مدیر برنامه فناوری‌های پیشرفته در موسسه مطالعات «امنیت داخلی » رژیم صهیونیستی ادامه داد: ما در زمانی زندگی می کنیم که پیشرفت تکنولوژی به طرز وحشتناکی سریع است و دشمن ما آنقدر انعطاف پذیر و پیچیده است که از آن علیه ما استفاده می کند. بنابراین، ما نه تنها باید سامانه های پدافندی جدید برای مقابله با پهپادها داشته باشیم بلکه باید روش‌های یادگیری را تغییر دهیم و فناوری‌های ساخت قدرت را بدست آوریم.

به گزارش ایرنا، با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین موشکی و پهپادی علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در اثر این حمله‌ها، تاکنون برخی از پایگاه‌های رژیم اسرائیل حدفاصل این منطقه با جنوب لبنان نابود شده و ادوات نظامی از قبیل تانک‌ها، نفربرها و خودروهای زرهی صهیونیست‌ها نیز هدف مقاومت لبنان قرار گرفته و شمار زیادی از نظامیان صهیونیستی نیز به هلاکت رسیده‌ یا زخمی شده اند.

از ابتدای عملیات حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی، شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست در این منطقه ناگزیر به ترک خانه‌های خود شده‌اند و بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بیشتر ساکنان مانده در این منطقه از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند.

در این میان، اضطراب و آشفتگی روانی صهیونیست ها از پاسخ حتمی ایران به ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و واکنش مقاومت اسلامی لبنان به ترور شهید «فواد شکر» فرمانده ارشد خود بر این مشکلات روحی افزوده است.

رسانه های صهیونیستی اعتراف کرده اند که بعد از ترور شهید هنیه نوعی انتظار همراه با ترس و وحشت صهیونیست‌ها را در برگرفته و آنها هر لحظه منتظر پاسخ به این عملیات ترور هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha