نیکوکار تربت‌حیدریه ای ۳۰۰ جلد کتاب اهدا کرد

۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۷
کد خبر: 85571314
نیکوکار تربت‌حیدریه ای ۳۰۰ جلد کتاب اهدا کرد

تربت حیدریه - ایرنا - رییس اداره کتابخانه‌های عمومی تربت‌حیدریه گفت: افزون بر ۳۰۰ جلد کتاب در موضوع‌های گوناگون با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت از سوی یکی از خیران و نیکوکاران این شهرستان به کتابخانه «مسعود مختاری» اهدا شد.

آذر فرقانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه خیران پای کار کتابخانه‌های عمومی تربت حیدریه هستند، افزود: اهدای ۳۰۰ جلد کتاب به ارزش ۵۰ میلیون ریال توسط خیر نیک اندیش «محمد اسماعیل‌پور» در این شهرستان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: منابع کتابخانه‌های عمومی نهادی تربت حیدریه ۱۶۴ هزار و ۱۷۹ جلد است که ۲۳ هزار و ۵۸۱ جلد متعلق به کتابخانه مسعود مختاری است.

رییس اداره کتابخانه های عمومی تربت حیدریه با اشاره به اهدا کتاب از سوی خیران بومی گفت: همچنین ۷۰ جلد کتاب در اوایل ماه جاری به کتابخانه روستای سربالا اهدا شد و خیران اقدام به خرید و اهدای ۲ دستگاه آب سردکن به کتابخانه‌های این شهرستان کرده‌اند.

وی با بیان اینکه طرح های مختلفی در حوزه کتابخانه‌های عمومی تربت حیدریه انجام می‌شود که یکی از آن‌ها اهدای کتاب‌های شخصی است، یادآور شد: اهدای کتاب‌های شخصی به کتابخانه‌های عمومی، افزون بر تقویت منابع کتابخانه‌ها، شکل‌گیری و استمرار ارتباط افراد و خیران با کتابخانه‌ها را به دنبال دارد.

فرقانی گفت: همچنین پاسخگویی همه‌جانبه به نیازهای دانشی مردم سبب تقویت شاخص عضویت و امانت کتاب در تربت حیدریه می‌شود.

وی بیان کرد: شهرستان تربت‌حیدریه دارای هفت کتابخانه نهادی و ۲ کتابخانه مشارکتی بوده که سه کتابخانه نهادی در شهر تربت حیدریه و چهار کتابخانه دیگر در «بایگ، کدکن، نسر و روستای سربالای بخش جلگه رخ تربت حیدریه» واقع شده است.

افزون بر هفت یک‌هزار کتابخوان، عضو رسمی اداره کتابخانه های عمومی هستند و مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha