هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی نیاز است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: احداث ساختمان موزه دفاع مقدس استان حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی در زمینی به مساحت ۳۲ هکتار با زیربنای پنج هزار و ۸۸۰ متر مربع در حال احداث است.

وی ادامه داد: در مجموع ۱۸ هکتار برای احداث فضای سبز و ۱۲ هکتار برای ابنیه و فضاهای کاری اختصاص یافته و براساس اولویت فازبندی شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اظهار کرد: در سفر اول رئیس‌جمهور شهید به استان ۸۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه مصوب شد تا در طول سه سال به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ درصد اعتبارات سفر رئیس جمهور شهید به این پروژه اختصاص یافته است ادامه داد: تاکنون از محل اعتبارات سفر ۴۰۰ میلیار ریال اعتبار تخصیص یافته است و امیدواریم این موزه با تامین اعتبار لازم به پیشرفت فیزیکی بیشتری برسد.

سرهنگ فلاحی تصریح کرد: علاوه بر لزوم تامین اعتبار سفر، برای ادامه احداث ساختمان اصلی موزه دفاع مقدس حدود ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

وی تاکید کرد: ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان‌ جنوبی یک گام مؤثر در زمینه تجمیع مستندات، حفظ حقایق تاریخی دوران دفاع مقدس از هرگونه خدشه و آسیب و ارائه این گنجینه‌های سرشار از واقعیت‌های ارزشمند تاریخی به نسل‌های آینده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی یادآور شد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس پروژه ملی بوده و از محل اعتبار دریافت می‌کند اما تاکید داریم از محل منابع استانی نیز به این پروژه اعتبار اختصاص یابد تا هر چه زودتر تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha