۱۴ تیم بهداشت محیط بر فعالیت مواکب و زائرسراهای لرستان نظارت دارند

خرم آباد - ایرنا - رییس گروه بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۱۴ تیم بازرسی بهداشت محیط بر فعالیت مواکب، زائرسراها، رستوران‌ها و مراکز بین راهی و مجتمع های خدماتی رفاهی لرستان نظارت دارند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان ستایش دریکوند روز یکشنبه اظهار داشت: ۱۴ تیم بازرسی بهداشت محیط با اولویت نظارت بر رعایت بهداشت فردی، بهداشت عمومی و بهداشت آب و مواد غذایی در ایام اربعین در استان لرستان فعالیت می کنند.

وی افزود: در این بازرسی‌ها، از تجهیزات پرتابل سنجش عوامل محیطی در راستای شناسایی آلودگی‌ها استفاده می شود.

رییس گروه بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: همچنین مواردی از جمله جمع‌آوری و دفع بهداشتی پسماندها به منظور پیشگیری از هرگونه آلودگی و رشد و نمو حشرات و جوندگان انجام خواهد شد.

دریکوند با اشاره به خطرات پرتوهای فرابنفش خورشیدی، یادآور شد: به زائران اربعین حسینی (ع) توصیه می شود، در راستای پیشگیری از خطرات پرتوهای فرابنفش خورشید از لباس های آستین بلند، کلاه لبه دار، عینک دودی و کرم ضدآفتاب با spf بالاتر از ۳۰ استفاده کنند.

۱۱۰ موکب از این استان برای خدمت به زوار اربعین در ایران و عراق سازماندهی شده است که از این مجموع ۴۳ موکب در عراق به زوار تمامی دنیا و ۶۷ موکب به زائران کشور خدمت رسانی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha