حضور فعال صنعت آب و برق برای تأمین نیازهای زائران

تهران- ایرنا- رئیس ستاد عتبات عالیات شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) اعلام کرد: صنعت آب و برق در تأمین زیرساخت‌های مراسم راهپیمایی اربعین امسال حضوری فعال دارد.

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، مسعود معین‌پور اظهار داشت: شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) در احداث قرارگاه اربعین در پایانه‌های مرزی مهران در استان ایلام، شلمچه و چذابه در استان خوزستان، خسروی در استان کرمانشاه، تمرچین پیرانشهر در آذربایجان غربی، باشماق مریوان در استان کردستان، ریمدان و میرجاوه در سیستان و بلوچستان برای ورود اتباع پاکستان و مرز دوغارون در استان خراسان رضوی برای ورود اتباع افغان و استقرار گروه‌های مختلف آب و برق و آبفا در این قرارگاه‌ها مشارکت فعال داشته است.

وی تأمین برق مطمئن و پایدار پایانه‌های مرزی به مساحت ۹۵۰ هکتار، احداث ۴۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۴۷ کیلومتر شبکه فشارضعیف، نصب ۲۲۰ دستگاه ترانسفورماتور توزیع به ظرفیت‌های مختلف، نصب ۸ دستگاه دیزل‌ژنراتور، نصب بیش از ۳۸۰۰ دستگاه پروژکتور و برج نوری خدمات‌رسانی بیش از ۵۴ گروه عملیاتی به استعداد ۳۸۲ نفر در پایانه‌های مرزی، احداث سوله‌های پایانه مرزی شلمچه و چذابه به‌منظور ذخیره و انبار تجهیزات موردنیاز شبکه برق، آب شرب و یخ موردنیاز زائران را از دیگر اقدام‌های این ستاد در جهت هرچه باشکوه‌تر برگزارشدن راهپیمایی اربعین در سال جاری برشمرد.

به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهور ضمن تأکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران حسینی عمل کنند، گفت: ما نیز به آنچه ستاد اربعین تعهد کرده است، متعهد هستیم.

مسعود پزشکیان باتوجه‌به اجرای تعهدات از سوی هر وزارتخانه، خاطرنشان کرد: در نتیجه این روند برای همه وزارتخانه‌ها و مسئولانی که دررابطه‌با اربعین متعهد شدند وجود دارد و هیچ عذری را برای عدم اجرا نمی‌پذیریم. یا بگویید نمی‌توانیم یا وقتی متعهد می‌شوید باید عملیاتی شود. هر کاری هم از دست ما بربیاید حتماً انجام می‌دهیم و ما هم باید به تعهد خودمان درست عمل کنیم و این اصل قضیه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha