یک‌هزار و ۵۳۳ پروانه فعالیت صنفی جدید در قم صادر شد

قم - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا مردادماه، تعداد یک‌هزار و ۵۳۸ پروانه فعالیت صنفی جدید با ظرفیت اشتغالزایی برای حدود چهار هزار نفر در این استان صادر شد.

اکبر ابدالی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در این رابطه بیان داشت: در این میان تعداد ۴۸۸ مورد پروانه تولیدی خدمات فنی با اشتغالزایی برای یک‌هزار و ۲۲۰ نفر و سرمایه گذاری یک‌هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال و نیز تعداد یک‌هزار و ۵۰ مورد پروانه توزیعی و خدماتی با ظرفیت اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۶۲۵ نفر و سرمایه گذاری سه هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال در استان قم صادر شد.

وی با اشاره به جایگاه مهم فعالیت‌های صنفی در پیشبرد اهداف اقتصادی استان، افزود: بدین ترتیب طی چهارماهه نخست سال جاری در مجموع تعداد یک‌هزار و ۵۳۸ مورد پروانه فعالیت صنفی با امکان اشتغالزایی برای سه هزار و ۸۴۵ نفر و سرمایه گذاری چهار هزار و ۶۱۴ میلیارد ریال درقم صادر شد.

وی ادامه داد: هم اینک بر اساس آمار به طور کلی تعداد ۱۵ هزار و ۳۴۶ مورد پروانه فعالیت صنفی در بخش تولیدی و خدمات فنی و همچنین تعداد ۲۳ هزار و ۸۰۷ مورد پروانه فعالیت صنفی در حوزه توزیعی و خدماتی در استان قم موجود است و دارندگان این پروانه‌های صنفی در بازار استان به فعالیت می‌پردازند.

گفتنی است فعالیت اصناف در قم تحت نظارت قرار دارد و در همین خصوص مسئولان اداره کل صنعت،‌ معدن و تجارت قم از عموم مردم استان درخواست کردند که هرگونه تخلف اقتصادی اعم از گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار، عرضه خارج از شبکه و دیگر تخلفات صنفی را به تلفن ۱۲۴ و یا سامانه www.۱۲۴.ir اعلام نمایند.

همچنین از مردم خواسته شده‌است به فراخوان ثبت نام ناظران افتخاری به آدرس http://B۲n.ir/Nazerqom مراجعه و ثبت نام نمایند.

اصناف در قم به دلیل موقعیت خاص زائرپذیری این استان و اهمیت بخش خدمات در آن، جایگاه ویژه‌ای دارند و در همین راستا اداره‌ کل صنعت‌، معدن و تجارت قم همکاری گسترده‌ای با فعالان بخش اصناف استان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha