حدود هشت هزار خانوار بابلی از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره مند شدند

ساری - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت که با احداث یک باب مخزن ذخیره ۲ هزار متر مکعبی، کمبود آب آشامیدنی هفت هزار و ۶۰۰ خانوار زرگر شهر و ۲۸ روستای زیرپوشش مجتمع آبرسانی بخش لاله آباد بابل رفع شد.

بهزاد برارزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ایجاد ذخیره مطمئن و افزایش ظرفیت تامین و توان انتقال آب آشامیدنی سالم و پایدار را از جمله اهداف ساخت مخزن ذخیره این مجتمع بیان کرد و گفت: برای بهره برداری از این مخزن عملیاتی شامل لوله گذاری به طول ۳۴۰ متر، خرید و نصب سه دستگاه الکترو موتور و پمپ نیز انجام شده است.

وی اظهار داشت: همچنین با هدف بهره برداری کامل از این طرح، عملیاتی شامل تهیه و نصب سه شاخه لوله ۴۰۰ میلیمتری گالوانیزه، رینگ دو مخزن، احداث اتاقک دیزل ژنراتور، تابلو برق و کلرزنی نیز در دست اجراست.
وی میزان سرمایه گذاری صورت گرفته همسو با اجرای این طرح را ۳۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: گفت: طرح های آبرسانی به مناطق محروم و دور دست از رویکردهای اصلی شرکت آب و فاضلاب مازندران در راستای خدمت رسانی به مردم است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت که طرح‌های آبرسانی در مناطق محروم و دوردست با هدف مقابله با تنش آبی، در ۱۹ شهرستان این استان در حال اجراست.

برارزاده، اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح های آبرسانی در روستاهای محروم و دوردست مازندران با هدف رفع تنش آبی این استان را ۱۰ هزار میلیارد ریال ذکرکرد و گفت: با هدف رفع تنش آبی، قرارداد اجرای طرح های آبرسانی با هفت هزار میلیارد ریال اعتبار با پیمانکاران منعقد شده است.

به گزارش ایرنا، نیاز آبی مازندران بیش از ۱۵ هزار لیتر در ثانیه است که در حال حاضر در این خطه شمالی کشور بیش از ۱۳ هزار لیتر در ثانیه آب تولید و استحصال می شود.

سرانه تولید آب شهری در هر شبانه روز برای هر شهروند مازندرانی در مناطق شهری ۲۰۰ و در مناطق روستایی نیز ۱۷۱ لیتر است. از این میزان شهروندان در هر شبانه روز ۱۴۰ تا ۱۵۰ لیتر و در مناطق روستایی نیز ۱۲۰ تا ۱۳۰ لیتر آب مصرف می‌کنند که این میزان بیشتر از حد استاندارد است.

برابر آمارها، حدود ۱۲ درصد آب اشامیدنی استان از آب سطحی و ۸۸ درصد از آب زیرزمینی یعنی ۷۴۰ حلقه چاه و ۳۷۳ چشمه تامین می شود، که در زمان بارندگی با کدورت آب و زمان قطع برق با خرابی پمپ ها مواجه می شویم که این چالش نشان می دهد باید بیشتر به سمت استفاده از آبهای سطحی برویم.

استان مازندران افزون بر سه هزار روستای بالای ۲۰ خانوار دارد. منابع آبی این استان از ۷۲۰ حلقه چاه، ۳۵۳ دهنه چشمه و سد با ظرفیت تولید و استحصال ۵۲۲ میلیون مترمکعب، تامین می‌شود.

شرکت آب و فاضلاب مازندران یک میلیون و ۱۰۲ هزار مشترک را در ۵۸ شهر و یکهزار و ۶۷۸ روستا زیرپوشش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha