۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85571411
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایش "مشک‌های خالی" در تماشاخانه تریلی سیار زنجان آغاز شد

زنجان- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان زنجان گفت: تماشاخانه سیار این کانون، فعالیت خود را از امروز با اجرای نمایش«مشک‌های خالی» به مناسبت اربعین حسینی در مناطق مختلف استان آغاز کرد.

حجت‌الاسلام علیرضا عیسی‌خانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گروه نمایشی از صبح امروز با حضور در پارک قدس شهرستان خرمدره فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی اضافه کرد:تماشاخانه تریلی سیار استان عصر امروز نیز در محل پیاده‌راه سبزه‌ میدان و پس از آن در ساعت ۲۱ در پارک عاصم زنجانی منطقه اسلام‌ آباد برنامه خواهد داشت.

عیسی خانی ادامه داد: این گروه نمایشی ۲ روز در زنجان و سه روز در شهرستان‌های استان با استقرار در پارک‌های استان به فعالیت هنری و نمایش مشک های خالی می پردازد.

این مسوول ادامه داد: گروه نمایش مشک‌های خالی روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد ساعت ۱۱ صبح در پارک شهرداری شهرستان زرین‌آباد حضور خواهد یافت و بعد از آن در عصر همان روز در محل پیاده‌راه سبزه‌میدان و همچنین در ساعت ۲۱ در محل پارک گلشهر برای همشهریان نمایش ارائه خواهد کرد.

وی یادآور شد: تماشاخانه تریلی سیار نمایش صبح روز چهارشنبه ۳۱ مردادماه در محله ۳۰ متری شهرستان سلطانیه و عصر همان روز ساعت ۱۸ در قیدار برای خانواده‌ها به اجرای تئاتر خواهد پرداخت.

نمایش "مشک‌های خالی" بخشی از روایت کربلا و داستان حضرت رقیه (س) است که در صحرای کربلا زیر آفتاب سوزان با گلویی تشنه مشکی را پیدا می‌کنند، خوشحال از اینکه هم خودشان سیراب می‌شوند و هم می‌توانند برای کودکان خیمه آب ببرند، ولی متاسفانه مشک خالی است.

حضرت رقیه (س) نا امید نمی‌شوند، به سراغ عمویشان عباس (ع) می‌روند و از ایشان می‌خواهند مشک را پر آب کنند، ایشان مشک بر دوش برای آوردن آب می‌روند که به شهادت می‌رسند، مشک حضرت عباس سوراخ سوراخ صحرای کربلا را سیراب می‌کند و به خاک می‌افتد در حالیکه کودکان از تشنگی زانوی غم بغل کرده اند.

در تماشاخانه تریلی سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زهرا مریدی، آرزو صدری، زهره قاسمی، نرگس صفامنش، فرهاد تفرشی و مقصود باقرلویی به کارگردانی زهرا مریدی به اجرا خواهند پرداخت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha