۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۱
کد خبر: 85571448
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

آلن دلون درگذشت

۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۱
کد خبر: 85571448
آلن دلون درگذشت

تهران- ایرنا- آلن دلون که لو پاریزین فرانسه از او به عنوان هیولای مقدس سینمای این کشور نام برده، در سن ۸۸ سالگی در منزل خود در شهر دوشی درگذشت.

به گزارش ایرنا از رسانه‌ی فرانسوی لو پاریزین، آلن دولن (Alain Delon) بازیگر مطرح فرانسوی در سن ۸۸ سالگی در منزلش در دوشی درگذشته است.

فیلیپ لابرو نویسنده و کارگردان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکسبا ادای احترام به این بازیگر از آلن دلون به عنوان یک شخصیت باورنکردنی و جذاب اسم برده و نوشت: خداحافظ دوست.

فرزندان آلن دلون بازیگر فیلم های ظهر بنفش Plein soleil و سامورایی Le Samourai از مرگ پدرشان خبر دادند. آنها صبح روز یکشنبه (۱۸ اوت / ۲۸ مرداد) در یک بیانیه مطبوعاتی به خبرگزاری فرانسه خبر درگذشت آلن دلون را اعلام کردند.

لو پاریزین Le Parisien روزنامه فرانسوی زبان نوشت: «آلن فابین، انوشکا، آنتونی، از مرگ پدرشان بسیار متاسف هستند. آنها نوشتند: او با آرامش در خانه‌اش در شهر دوشی در حالی که سه فرزند و خانواده‌اش پیرامونش را گرفته بودند، درگذشت. خانواده می‌خواهند که در این لحظه بسیار دردناک سوگواری به حریم خصوصی آنها احترام بگذارید».

آلن فابیَن موریس مارسِل دلون متولد ۱۹۳۵به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین بازیگران اروپا در طول دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ شناخته می‌شود. او برای بازی در فیلم‌هایی مانند ظهر بنفش (۱۹۶۰)، روکو و برادرانش (۱۹۶۰)، کسوف (۱۹۶۲)، یوزپلنگ (۱۹۶۳)، سامورایی (۱۹۶۷)، استخر (۱۹۶۹)، دایره سرخ (۱۹۷۰) یک پلیس (۱۹۷۲) و آقای کلاین (۱۹۷۶) تحسین شد.

او در طول دوران فعالیت حرفه‌ای خود با بسیاری از کارگردانان شناخته‌شده از جمله لوکینو ویسکونتی، ژان-لوک گدار، ژان-پیر ملویل، میکل‌آنجلو آنتونیونی و لویی مال کار کرد.

دلون در سال ۱۹۸۵ جایزه سزار بهترین بازیگر مرد را برای بازی در فیلم داستان ما (۱۹۸۴) دریافت کرد. او در سال ۱۹۹۱ نشان لژیون دونور فرانسه را دریافت کرد.

آلن دلون در چهل‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین برنده خرس طلایی افتخاری شد. همچنین در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۹ جایزه نخل طلای افتخاری را دریافت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha