باد با سرعت ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید

زاهدان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت بامداد امروز یکشنبه زابل را درنوردید.

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه گردوغبار حاصل از وزش توفان، شعاع دید افقی را به ۹۰۰ متر کاهش داد اظهار کرد: در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۸۶ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۹۰۰ متر کاهش داد.

وی تصریح کرد: با توجه به تصاویر ماهواره‌ای منشأ ریزگردها در زاهدان و مناطق شرقی سیستان و بلوچستان مرز مشترک ایران، پاکستان و افغانستان بوده، که توفان بامداد امروز منطقه سیستان حرکت ریزگردها را تشدید کرده است بطوریکه دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۲۰۰ متر و ایستگاه هواشناسی میرجاوه به ۳۰۰ کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: تا اواسط هفته در شمال استان وزش باد شدید و گرد و خاک گاهی توفان گرد و خاک رخ خواهد داد و در این مدت در نواحی مرکزی وزش باد با شدت کمتر و غبارآلود پیش بینی می‌شود.

وی به شهروندان توصیه کرد که به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه و بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن از تردد غیر ضروری خودداری و احتیاط در ترددهای جاده ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات انجام و از کار در ارتفاعات جدا پرهیز کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha