۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۳
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85571499
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واژگونی خودرو عامل ۳۰ درصد تلفات حوادث رانندگی در اصفهان 

اصفهان - ایرنا - رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان از سهم ۳۰ درصدی واژگونی خودروها در آمار جان باختگان راه‌های برون شهری استان خبر داد.

سرهنگ‌ علی مولوی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این آمار از مجموع حوادث رانندگی رخ داده در اََمُرداد امسال در استان بدست آمده است.
وی اطهار داشت: همچنین در این مدت ۳۱ درصد از سرنشینان خودروها بدلیل واژگونی خودروها در جاده های برون شهری مصدوم شدند.
رییس پلیس راه اصفهان افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل‌ انجام شده توسط کارشناسان پلیس راه، از اول سال جاری تاکنون در نوع برخوردها، واژگونی‌ها بالاترین سهم را در تعداد جان باختگان راه‌های برون شهری استان به خود اختصاص داده است.
وی یادآور شد: سرعت عامل اصلی واژگونی خودروهاست زیرا وقتی سرعت بالا می‌رود و راننده کنترلی بر رفتار خود ندارد، اتفاقات دردناک و غیرقابل جبرانی روی می دهد.
سرهنگ مولوی با تاکید بر ضرورت رعایت فاصله طولی و استفاده نکردن از تلفن همراه حین رانندگی گفت: با توجه به افزایش سفرهای تابستانی، رانندگان از حرکت با حالت خستگی و خواب آلودگی که منجر به واژگونی خودرو می شود خودداری و در مکانی مناسب استراحت کنند و سپس به مسیر خود دهند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به افزایش تردد در محورهای برون استانی همزمان با سفرهای زیارتی، رانندگان باید در رعایت قوانین رانندگی محتاط‌تر باشند.

به گزارش ایرنا و بنابر اعلام پزشکی قانونی اصفهان، از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۲۸۰ نفر در حوادث رانندگی درون شهری و برون شهری استان جان باخته و بیش از هفت هزار نفر مصدوم شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha