۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۰۱
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85571529
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پست ۴۰۰ کیلو ولت نهبندان ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

بیرجند - ایرنا - فرماندار نهبندان گفت: با پیگیری انجام شده پست برق ۴۰۰ کیلو ولت نهبندان در دولت سیزدهم اجرایی شد و اکنون ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مهدی مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشکلی در زمینه اجرای این طرح برق‌رسانی نداریم و براساس برنامه زمان‌بندی دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: پست ۱۳۲ کیلوولت معادن منطقه شاهکوه نهبندان که عملیات اجرایی آن در دولت سیزدهم آغاز شده نیز آماده بهره‌برداری است.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه این شهرستان دارای ۵۴۲ روستا و سه بخش است گفت: شهرستان نهبندان با جمعیت ۶۳ هزار نفری در جنوبی‌ترین نقطه خراسان جنوبی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد معادن خراسان جنوبی در منطقه نهبندان قرار دارد، بیان کرد: شهرستان نهبندان از جمله شهرستان‌های طلایی کشور است که اکنون در معدن طلای هیرد کار فرآوری طلا انجام می‌شود.

مرادی عنوان کرد: در شهرستان نهبندان بیش از ۱۶۰ معدن شناسایی شده‌ است لذا نقشه راه توسعه نهبندان را بر محور معدن طراحی کردیم.

وی با اشاره به تولید محصولات باکیفیت کشاورزی در نهبندان از جمله خرما و زیتون، گفت: باید این محصولات شهرستان بیش از گذشته معرفی شود.

وی از نهبندان به عنوان قطب شترداری خراسان جنوبی یاد کرد و گفت: باید زنجیره تولید محصولات شتر در شهرستان تکمیل شود که با رایزنی‌هایی با ستاد اجرایی حضرت امام(ره) اتفاقات خوبی در شهرستان در حال رقم خوردن است.

فرماندار نهبندان افزود: امیدواریم شرایطی از نظر پرورش شتر در شهرستان رقم بخورد که بتوانیم گوشت شتر شرق کشور را تولید کنیم.

مرادی با بیان اینکه بیشترین آسبادهای کشور را در شهرستان نهبندان داریم، اضافه کرد: پیگیری‌های مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی به مرحله نهایی می‌رسد که نهبندان به عنوان مرکز آسبادهای کشور معرفی شود.

وی افزود: در تلاش هستیم که یکی از آسبادهای را فعال کنیم تا مردم فعالیت عینی این اثر تاریخی را ببیند.

مرادی با اشاره به اینکه گرمترین نقطه جهان تا ۷۴ درجه بالای صفر در ریگ یلان نهبندان قرار دارد که ظرفیت خوبی برای جذب گردشگران دارد، بیان کرد: برخی تپه‌های ماسه‌ای ما تا ۵۰۰ متر ارتفاع دارد که زیبایی بالایی در جذب گردشگران دارد.

وی به کشت درخت اکالیپتوس در شهر نهبندان در گذشته و ایجاد برخی مشکلات برای شبکه آب و برق، عنوان کرد: طرح جایگزینی درخت زیتون با درخت اکالیپتوس در حال اجراست و این طرح به صورت آرام آرام اجرایی می‌شود تا یک دفعه‌ای شهر خالی از درخت نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha