۱۱۰ میلیارد ریال برای مرمت ساختمان تاریخی بانک در بازار خوی اختصاص یافت

ارومیه- ایرنا- رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوی با اشاره به اجرای طرح مرمت فضای داخلی ساختمان تاریخی بانک در بازار خوی گفت: این مرمت با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریالی و با استفاده از معماری ایرانی اسلامی صورت می گیرد.

به‌گزارش ایرنا از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، افراسیاب گراوند روز یکشنبه در این خصوص اظهار کرد: این طرح با مشارکت بانک عامل و زیر نظر کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه طرح مرمتی بانک در بازار خوی از طرح‌های مهم و فاخر مرمتی آذربایجان غربی به شمار می‌رود، افزود: با توجه به قرارگیری این بانک در داخل بازار تاریخی خوی، انجام طرح مرمتی موجب ایجاد هارمونی مناسب با معماری بازار شده و جذابیت بصری را ایجاد می‌کند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوی ادامه داد: همراه با اجرای این طرح، مرمت و ساماندهی بازار تاریخی خوی نیز در حال انجام بوده و تاکنون چندین راسته این بازار مورد مرمت قرار گرفته است.

گراوند اضافه کرد: در هفته های اخیر سنگ‌فرش کاروان‌سرای خان در مجاورت بازار تاریخی ترمیم شده و پایان یافته است.

به گزارش ایرنا،بازار تاریخی خوی یکی از بناهای زیبا و ارزشمند در آذربایجان غربی است که با سپری کردن روزگاران طولانی هنوز هم نبض اقتصادی خوی و منطقه در حجره ها و راسته ها و کاروانسراهای آن می تپد.

بازار خوی در آذربایجان غربی از مجموعه های زیبای تاریخی در ایران است که با بیش از ۳۰۰ سال قدمت همچنان رونق خود را حفظ کرده است.

بازار قدیمی خوی به شماره ۱۲۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha