۱ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۴۱
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85571590
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شکوه و شوکت اربعین ثمره مجاهدت و مقاومت سردار دلها

۱ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۴۱
کد خبر: 85571590
حرمت الله موسوی مقدم
شکوه و شوکت اربعین ثمره مجاهدت و مقاومت سردار دلها

ایلام - ایرنا - در آن هنگامه هولناک و موسم خوف و خطر که صاعقه سهمگین داعشیانِ ددمنش فضای جهان اسلام را ملتهب و کرامت کربلا و نجابت نجف را در سایه سیاه خود قرار داده بود، شمیم شجاعت و رایحه‌ رشادت حاج قاسم سلیمانی و سربازان سر بدارش کام دیرنشینان دنیا را شیرین و نحوست ننگین آن حرامیان را از زمین و زمان بر کند و معبر مبارک حرمین شریفین را برای و صال یاران عاشق مهیا کرد.

به گزارشخبرنگار ایرنا، سلام بر کربلا و صلوات بر سیمای سرخ سرباز سرافراز وطن، رحمت و رضوان خدا بر سردار دل‌های حسینی(ع) و زینبی کسی که در راه پاسداری از حرم خاندان عصمت و طهارت(ع) و انهدام شجره خبیثه تاریخ (داعش) به دست شقی ترین آدمها در اوج اقتدار و آسودگی شهید شد و امروز اربعین در عین اقتدار و استقرار اما در غیبت او دلگیر است و در عزایش سیه پوش.

همه آزادگان عالم و سالکانِ خاتم اقرار خواهند کرد و در آستان عزت آفرین خالق کردگار گواهی می‌دهند که شور و شکوه و شوکت و آزادی امروز زائران حسینی(ع) در عتبات عالیات ثمره مجاهدت و مقاومت دیروز آن سردار سپهدار سپاه اسلام و رفیقان راه و شفیقان شورانگیز اوست.

قائد قدرتمندی که با اعجاز الهی و شوق شهادتِ "حیدریون و فاطمیون و زینبیون و علویان طریق طاهر کربلای حسین(ع) و جاده جمیل نجف پرشرف پدر مظلومش را برای دلدادگان کوی ولا، مفتوح و مفتخر و امن و عشق آفرین کرده است.

وجود ذیجود سردار حاج قاسم سلیمانی صحرای سلامت و سرای امنیت بود، این سفیر صلح و صلابت از جان و نان و القاب و عنوان دنیا گذشت و با خون پاک و جان شیرینش راه کربلا را باز و آرزوی دیرینه دلدادگان کوی حسین(ع) در اقصی نقاط ایران و جهان را محقق کرد.

او چون شیرژیان در زمین و عقاب تیز پرواز در آسمان، مسیرهای منتهی به نجف، کربلا، کوفه ،کاظمین و سامرا را نگهبان بود تا عاشقان آشفته حال و کشتی نشینان متلاطم در ساحل امن یار آرام شوند و شاهد و شفیع خود را در آغوش گیرند.

حاج قاسم سلیمانی در کسوت قافله سالار شهیدان مقاومت جهان اسلام و بادست عباسی و انگشتر عشق و عقیق آزادگی در جبهه ای به و سعت جهان در مقابل ظلم ظالمان و ستم ستمگران ایستاد و با سلاح جان و سنگر ایمان ریشه مولود منفور مستکبران جهان " داعش " را از زمین در آورد و هیبت جهانی ایلام و ایران و انقلاب اسلامی را به رخ تاریخ کشید و هیمنه کفر و شرک را نیز ضایع کرد.

اما چند سال است که غم غیبت این عارف اعظم و مجاهد مکرّم بردل آزادگان عالم سنگینی می‌کند و دیگر او نیست تا جاده را جارو و عمود به عمود، تشنگان ‌را به فرات جان میزبانی کند.

ای سردار با سخاوت، امسال نیز کربلا در غمت محزون ، چشم نجف گریان ، قلب سامرا نالان و اشک دیدگان دمشق در فقدانت ریزان است، ای قافله سالار سپاه اسلام، اربعین هدیه خدا بود و ارمغان ایثار تو اگرچه نیستی اما اربعین همچنان به عشقت زنده است و در فضای فرّ و فخر قافله سالار شهیدان پرمی زند.

سردار وطن، تو یک پندار پایداری و یک پویش جهانی که نظم خاورمیانه محصول نگاه تو بود و نگرش اربعین امام حسین علیه السلام، تو نماد آرشی و عمود رستم، آریو برزن ایرانی و سردار جنگل، فرزند دلواری و همرزم همت و بقول شهید بابایی، دفاع از وطن حج تو بود.

سردار سرداران، عشق و اربعین و انگشتر تو، داغ قمربنی هاشم(ع) را زنده و فریاد آزادگی را به آستان خدا رسانید تا طنین طهارت و شهد شهادت را در عرش الهی جاودانه کند، عزم سخت و قلب مهربان تو، قصه قرآن را معنا بخشید و سنت حسین ابن علی (ع) را نیز پویا کرد. آری تو مظهر اشداء علی الکفار و رحماء بینهم بودی، یادت بخیر.

ای سردار صف شکن ، اربعین یادگار توست و کربلا بی‌قرارت، موکب ها برپا و بیرق ها برجا است، اشک فراق از بصر جاری می کنیم تا بیایی، سرباز با سخاوت در غمت امسال اربعین اخم کرده، مهران محزون است و شلمچه شیدا، چذابه چَمَر گرفته و مرز خسروی نیز جامه‌ خُسران پوشیده است، رُخ نما و زوار سالار شهیدان را از عذاب فراقت برهان.

ای سفیر باصداقت ، دوست و مقتدایت‌ را دریاب که اشک آسمانیش زمین و زمان را سیلابی کرده و آفتاب ارادت تو ، گُل‌ و جودش را پژمرده است، بعد تو باغ اربعین دچار کسالت شده و شور مهران هم به محاق رفته است.

جاده ها در غربت تو سکوت سر داده اند، زوار امام حسین (ع) بهانه ات می گیرند، موکب ها روزه سکوت گرفته اند و موکب داران میهمان تنهایی شده اند و متولیان اجرایی هم متحیرند.

ای سلیمان تبار با صلابت، امسال و در ششمین سال بعداز شهادتت، از جاده و جنگل‌ باران دلتنگی می بارد و غبار غربت ، پارکینگ ها پکر ، پایانه ها پرغم ، مرزداران ملول، میهمانان محزون و میزبانان مغموم، نه از آسمان مهران‌ صدای تو بگوش می رسد و نه در زمین چذابه شمیم شمایلت ، نه بیرق های رنگارنگ هیبت خدایی تو به چشم‌ می خورد.

عزم تو و رزم بی امان سربازان جهان اسلام ، امر امام خمینی (ره) را اجرا و پیش بینی آن سالک سبز اندیش که فرمود " راه قدس از کربلا می‌گذرد " را عملا به منصه ظهور و بروز رسانید، عطر خون پاک تو در عراق و شمیم شهادت حسین همدانی در سوریه ، عروج آزادگی اسماعیل هنیه در ایران و رایحه روح افزای مستشاران ما در لبنان قافله قدرت ، پرچم پایداری، مشق مقاومت ، آشیانه اتحاد و وقار حدت مسلمانان جهان را در آوردگاه عاشقی و ماراتن معنوی اربعین حسینی(ع) به آسمان عالمیان ابلاغ و حشمت و هیمنه و سیمای سخی عالم اسلام در آئینه عشق امام حسین(ع) مشاهده و متجلی کرد .

خدایا به عظمت امام آزادگان و به حرمت دستان بریده شده و اجساد تکه پاره شده عباس علمدار و شهیدان حاج قاسم سلیمانی و مهدی المهندس، عنایتی کن و همه را از آزار استکبار نجات و مردم ستم کشیده غزه را نیز از چنگال خون آشامان اسرائیل جانی نجات و زیارت حرم با صفای حسین فاطمه (س) را هم روزیمان فرما.

بارالها، حاج قاسم‌ مظهر قدرت ما بود و نماد عزت تو، به حرمت ارباب بی کفنت ، جان او را عزیز بدار و جهان ما را به.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha