برنامه‌های وزیر پیشنهادی نفت همسو با برنامه هفتم توسعه است

تهران- ایرنا- نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه‌های «محسن پاک‌نژاد» وزیر پیشنهادی نفت همسو با برنامه هفتم توسعه است که بخش‌های مختلف صنعت نفت و اسناد بالادستی در آن گنجانده شده‌ است.

سید محمد جمالیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد ایرنا در مورد «محسن پاک‌نژاد» وزیر پیشنهادی نفت اظهار داشت: برنامه‌های ایشان همسو با برنامه هفتم توسعه است و بخش‌های مختلف صنعت نفت و اسناد بالادستی در آن گنجانده شده بود.

نماینده مردم اراک در مجلس، از چالش ناترازی انرژی به‌ویژه گاز یاد کرد و افزود: پاک‌نژاد به شکل ساختاری و فرایندی اقدام‌های قابل اجرا را برای رفع این موضوع لحاظ کرده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های توسعه و نگهداشت میادین به ویژه میادین مشترک و موضوع فشارافزایی میادین گازی از دیگر برنامه‌های مهم پاک‌نژاد برای وزارت نفت است، گفت: تخصص و آشنایی وی به چالش‌های صنعت را نمایان می‌کند؛ همچنین بحث بهینه‌سازی و کاهش شدت انرژی و دیپلماسی انرژی با توجه به تأکید برنامه هفتم برای تبدیل شدن به مرکز مبادلات انرژی منطقه و هاب انرژی که در برنامه پاک‌نژاد بود.

جمالیان ادامه داد: از بدنه نفت بودن و تخصص پاک‌نژاد و مقبولیت در بین صاحب‌نظران و فرهیختگان صنعت نفت، از دیگر ویژگی‌های مهم او است.

وی با اشاره به رویکرد خوب پاک‌نژاد، گفت: رفتار وی نشان می‌دهد تعامل خوبی با مجلس برقرار می‌شود و می‌تواند چالش‌های پیش روی صنعت را با کمک مجلس رفع کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: عواقب ناترازی انرژی بسیار گسترده است و در تشریح بعد اجتماعی آن گفت که کمبود گاز در ماه‌های سرد منجر به مازوت سوزی در نیروگاه‌ها و آلودگی شدید هوا می‌شود که نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

جمالیان گفت: تأخیر در انتخاب وزیر نفت می‌تواند منجر به تأخیر در رفع چالش‌ها و طولانی‌تر شدن مصائب آن برای جامعه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha