استاندار: سهم لرستان از منابع مالیات بر ارزش افزوده ناچیز است

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: سهم استان از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده در مقایسه با سایر مناطق کشور ناچیز و بازنگری در خصوص تخصیص این منابع ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ابوطالب شفقت روز یکشنبه در همایش شهرداران لرستان در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: نامه نگاری هایی برای افزایش سهم ارزش افزوده شهرداری های استان انجام و در خصوص جبران بخشی از این منابع در سال آتی قول مساعد اخذ شده است.

وی با تاکید بر اینکه پسماندها منبع تولید ثروت هستند اما در لرستان به چالش و معضلی برای شهرها تبدیل شده اند افزود: حدود ۱۰ ماه پیش مصوبه ای ابلاغ شد که طبق آن باید تمامی شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر طرح جامع پسماند داشته باشند که متاسفانه در اکثر شهرهای استان انجام نشده است.

وی ادامه داد: طرح برخی شهرها هم نیاز به بازنگری دارد که امید می رود روند رشد و توسعه شهرها از طریق اصلاح مدیریت شهری تسریع شود ضمن اینکه مردم نیز باید در غالب امر به معروف و نهی از منکر شهروندان در دفع زباله ها در زمینه مدیریت شهری باید با شهرداری ها همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار لرستان با بیان اینکه شهرداری نقش های عمومی و کارکردهای فرهنگی بسیاری دارد افزود: نقش روحانیون در توسعه فرهنگ اساسی است و انتظار می رود از ظرفیت روحانیون استان در این زمینه بهره گیری شود ضمن اینکه باید کارگروه مشورتی مدیریتی با حضور بزرگان و نخبگان برای اصلاح فرآیندهای شهری تشکیل شود.

شفقت تصریح کرد: شهرداران باید با مراکز آموزشی، مدارس، جامعه فرهنگیان و مساجد ارتباط داشته و مسوولیت خود در مجموعه مدیریت شهری را در حد آسفالت کوچه ها و معابر، تامین بودجه و دفع پسماند نبینند بلکه باید با جامعه روحانیت و متفکران محلی به عنوان کانون اندیشه ورزی برای رفع مشکلات موجود در ارتباط باشد.

وی عنوان کرد: ایجاد درآمد پایدار همچون خودکفایی در تولید آسفالت، بتن، شن و ماسه، هتل و مهمانپذیر در برنامه شهرداران، همچنین درآمد و هزینه های هر شهرداری باید مشخص باشد که در این راستا باید گزارشی از منابع درآمدی و محل های هزینه ارائه شود.

وی با تاکید نصب دوربین های پایش تصویری به منظور هوشمندسازی شهری و رفع معضلات ترافیکی افزود: اگر مدیریت شهر و روستاها درست باشد بیش از ۷۰ درصد مشکلات کشور برطرف می شود چرا که مدیریت شهری درست منجر به تقویت آداب، رسوم و فرهنگ هر منطقه خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha