۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۴
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85571638
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۵۴ عرصه ملی و دولتی با قابلیت سرمایه‌گذاری در گیلان شناسایی شد

رشت- ایرنا- استاندار گیلان گفت: طی سه سال گذشته ۴۵۴ عرصه ملی و دولتی دارای قابلیت سرمایه گذاری در این استان شناسایی شد که برای ۲۰۴ مجوز موافقت اولیه سرمایه‌گذاری در استان گیلان صادر شده است.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز یکشنبه در کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار کرد: دستگاه‌هایی مانند صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، شهرک‌های صنعتی نیز باید از محل این عرصه‌ها مطلع باشند و تقاضا را با عرصه سرمایه‌گذاری متناسب درنظر بگیرند.

عباسی تصریح کرد: ۳۶۳ واحد صنعتی کوچک و بزرگی که در سه بخش، صنعتی، کشاورزی و خدماتی احیاء شده نیز به تفکیک مشخص شوند و بصورت شفاف ایجاد اشتغال جدید برای هزار و ۳۴۷ نفر اطلاع رسانی شود.

وی در خصوص جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیز گفت : ۴۸۶ طرح در این استان از سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیون دلار معادل ۱۳ همت بهره‌مند شدند و برای هفت هزار و ۲۰۷ نفر شغل در این بخش‌ها ایجاد شده است.

وی همچنین خواستار ارائه گزارشی از دستگاه‌های مرتبط با توسعه اقتصاد دریامحور شد و افزود: بنادر و دریانوردی گیلان گزارشی از روند پیشرفت پروژه کارخانه کشتی سازی که در بندرانزلی در حال انجام است و روند و حجم سرمایه گذاری در بندر گردشگری چمخاله ارائه کند؛ همچنین شیلات استان نیز روند پیشرفت احداث شهرک ماهیان خاویاری را تشریح کند.

استاندار گیلان ادامه داد: استان گیلان اسفند ماه سال ۱۴۰۲ توانست هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش صنایع سلولزی جذب کند و هزار میلیارد ریال نیز در سال آینده جذب خواهد کرد؛ این پروژه ظرف ۱۸ ماه به بهره برداری خواهد رسید و ۳۰۰ نفر از نخبگان جوان در گیلان در این صنایع شروع به کار خواهند کرد.

وی اظهار کرد: طبق آخرین آمار ارائه شده در بهار ۱۴۰۳ نرخ بیکاری گیلان ۶.۹ درصد و کشور ۷.۷ بود که استان مرکزی با ۴.۸ درصد و سمنان با ۵.۶ درصد در رتبه های بالاتر از گیلان قرار دارند؛ لذا این امر می‌طلبد تلاش بیشتری در استان برای قرار گرفتن در رده‌های برتر از سوی دستگاه‌های مرتبط انجام شود.

عباسی اضافه کرد: باید نرخ و نوع بیکاری و تقاضای کار در بخش‌های مختلف استان مشخص شود تا بتوانیم تسهیلات و منابع مالی را براساس جمعیت، میزان محرومیت منطقه و متناسب با تعداد متقاضیان و نوع تقاضای کار توزیع کنیم.

وی با بیان اینکه باید روند پرداخت تسهیلات در استان تسهیل شود گفت: شرکت‌های دانش بنیان باید در اولویت دریافت تسهیلات قرار گیرند؛ این شرکت‌ها از نظر منابع انسانی و کمیت و کیفیت در شرایط ویژه و خاصی قرار دارند و از تجهیزات هوشمند سازی و نوسازی بهره می گیرند؛ در این شرکت‌ها بجای استفاده از نیروی کار سنتی از تجهیزات مدرن استفاده می شد؛ لذا باید به طور ویژه و خاص مورد حمایت مسئولان باشند.

استاندار گیلان از دستگاه‌های اجرایی خواست هنگام واگذاری امور به دولت جدید آمار روشن و شفافی در بخش‌های مختلف، اشتغال، سرمایه‌گذاری، کشاورزی، تولید و سایر بخش‌ها ارائه دهند و ارگان‌ها و سازمان‌ها در کنار هم کمک و پشتیبان یکدیگر باشند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مختلف، سرمایه‌گذاری‌های در حال انجام را اعلام کنند و شاخص‌های امنیت اقتصادی فردی ، اجتماعی و امنیت سرمایه‌گذاری را نیز مورد توجه قرار دهند؛ همچنین مدیران‌کل باید با هم پوشانی، انسجام و هماهنگی از بروز اشکال در کار ممانعت کرده امتیاز خاصی برای نیروی کار ماهر و کار آمد در نظر بگیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha