اخطار به مراکز پزشکی رودهن که مسائل بهداشتی را رعایت نکردند

دماوند- ایرنا- رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: ۳ مطب ، درمانگاه و مرکز پزشکی در شهر رودهن به دلیل تخلیه غیر مجاز زباله پزشکی اخطار گرفتند.

به گزارش ایرنا، نقی میرزا کریمی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: در پایش زیست محیطی به دلیل تخلیه پسماند پزشکی در سطل زباله شهری برای درمانگاه پزشکی ومطب اخطاریه صادر شد.

وی با بیان اینکه زیر ساخت های مدیریت اصولی پسماندهای پزشکی در شهرستان مهیا است، توضیح داد: در راستای مصوبات کارگروه مدیریت پسماند فرمانداری شهرستان و پیرو هماهنگی و تعامل با شبکه بهداشت، شهرداری ها و شرکت مدیریت پسماند شهرستان، زیر ساخت‌های جمع آوری، بی خطر سازی و دفع اصولی پسماند های پزشکی و بیمارستانی شهرستان مهیا است.

رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: در راستای نقش نظارتی سازمان حفاظت محیط زیست به استناد قانون مدیریت پسماند با تخلفات در این زمینه برخورد قانونی می شود.

کریمی ادامه داد : مراکز درمانی موظف به تحویل پسماند های پزشکی به پیمانکار مورد تأیید شبکه بهداشت و درمان می باشند و در صورت تخلیه آن در سطل زباله شهری به مراجع قضایی معرفی می شوند.

وی افزود: در گشت و پایش کارشناسان این اداره از مراکز درمانی و مطب های رودهن سه اخطاریه زیست محیطی صادر شده است و خدمات شهری شهرداری ها موظف اند در صورت مشاهده تخلفات مخلوط کردن پسماندهای پزشکی با پسماندهای عادی بصورت مستند و مکتوب مراتب را به این اداره و شبکه بهداشت شهرستان گزارش نمایند.

شهرستان دماوند در شرق پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha