۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۵
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85571697
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روایتگری دفاع مقدس برای نسل جوان تقویت شود

۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۵
کد خبر: 85571697
روایتگری دفاع مقدس برای نسل جوان تقویت شود

نایب رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری قزوین گفت: روایتگری دفاع مقدس با موضوع مجاهدت‌ها و مقاومت‌های رزمندگان و جانبازان برای نسل جوان امروز ضروری بوده و باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر بهرام روز یکشنبه در مراسم تجلیل از آزادگان و رزمندگان به مناسبت بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اظهار کرد: نسل امروز باید از گذشته درس بگیرد و با مفاهیم دفاع مقدس بیش از گذشته آشنا شود.

وی اضافه کرد: امروز تهاجم فرهنگی دشمن در فضای مجازی و پیام رسان‌های خارجی ذهن و روح جوانان را نشانه رفته و فرهنگ غنی انقلاب اسلامی بیش از نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

بهرام به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ساخت برنامه‌های خاص با موضوع دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امروز در جشنواره فجر شاهد هستیم که به جای حضور فیلم‌های غنی با برخی آثار بی محتوا در حوزه ایثارو شهادت روبرو هستیم.

در ادامه مراسم، مهران صفرخانلو عضو هیات مدیره مرکز کارشناسان دادگستری قزوین نیز بر اهمیت ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: ۲۶ مرداد فرصت کوتاهی است تا یکبار دیگر با مرور خاطرات هشت سال دفاع مقدس از مقاومت و مجاهدت رزمندگان درس بگیریم.

روایتگری دفاع مقدس برای نسل جوان تقویت شود

آتوسا بیات، یکی دیگر از اعضای کارشناسان به احیای حقوق عامه برای جانبازان دفاع مقدس و بسترسازی شهری اشاره کرد و گفت: با توجه به قرارگیری کمیسیون احیای حقوق عامه در مرکز کارشناسان دادگستری قزوین، این امکان مهیا است که بتوانیم مسایل و موضوعات متناسب با مناسب سازی شهری را برای احیای حقوق شهروندی پیگیری کنیم.

محمدرضا شکوهی معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین بیان کرد: قزوین امروز گنجینه‌های بزرگی در حوزه صبر و استقامت دارد که در این میان نام شهید ابوترابی درخشان است.

وی با بیان اینکه یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، ادامه داد: یکی از وظایف بنیاد شهید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که خوشبختانه بسترهای قانونی نیز برای آن وجود دارد.

در ادامه این نشست،‌ هوشنگ بخشعلی پور جانباز مرکز کارشناسان دادگستری نیز بیان کرد: هشت سال دفاع مقدس یکی از برجستگی‌های مقاومت اسلامی که باید به عنوان یک الگوی مناسب از کج روی‌ها و انحرافات کنونی جامعه جلوگیری کند.

روایتگری دفاع مقدس برای نسل جوان تقویت شود

در پایان این مراسم، سید هاشم موسوی یکی از آزادگان استان قزوین به خاطرات سردار آزادگان شهید ابوترابی پرداخت.

گفتنی است، در این مراسم از آزادگان و ایثارگران مرتضی الله قلی، سید هاشم موسوی، هوشنگ بخشعلی پور و محسن دربندی زاده با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha