ایلام میزبان مسابقات آزمایشگاهی علوم تجربی دانش‌آموزان سراسر کشور

ایلام- ایرنا - مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام از برگزاری بیست و دومین دوره مسابقات آزمایشگاهی و پنجمین جشنواره کشوری علمی پژوهشی علوم تجربی با هدف کشف و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزی سراسر کشور در این استان خبر داد.

علی درویشی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این دوره از مسابقات در گرایش‌های انجمن علمی، پژوهشی، آزمایشگاهی، مقاله علمی پژوهشی، کارآفرین، دانش‌بنیان آزمایشگاهی، دانشمندان کوچک ( طراحی و اجرای آزمایش)، ارائه محتوای آزمایشگاهی و مسابقه علمی آزمایشگاهی به میزبانی استان ایلام برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یکهزار و هفت تیم به مرحله کشوری این دوره از مسابقات راه یافته است، ابراز کرد: مراحل داوری این مسابقات علمی به صورت مجازی در حال برگزاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام یادآور شد: بخش‌های حضوری با مشارکت ۲۱۰ تیم در رشته های فیزیک، شیمی، زیست شناسی و زمین شناسی در پایه‌های دهم و یازدهم و بخش مجازی با حضور ۷۹۷ تیم برگزار خواهد شد.

درویشی با اشاره به اینکه مسابقات آزمایشگاهی علوم تجربی دانش آموزان برای چهار روز برنامه‌ریزی شده است، گفت: این مسابقات در روز دوشنبه ۲۹ مرداد در رشته زیست شناسی، سه شنبه ۳ مرداد در رشته فیزیک، چهارشنبه ۳۱ مرداد در رشته شیمی و پنجشنبه ۱ یکم شهریور در رشته زمین شناسی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، بیش از یکصد هزار دانش آموز در سطح یک هزار مدرسه در استان ایلام مشغول تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha