۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۰۲
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85571882
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مطالبات معوق کارکنان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار پیگیری می‌شود

سبزوار- ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: تلاش داریم با پیگیری طلب دانشگاه از سازمان‌های بیمه‌گر و جذب اعتبار از سازمان برنامه و بودجه، پرداخت مطالبات معوق پرستاران، پزشکان و پرسنل دانشگاه را به‌روز کنیم.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد سالاری🖊روز یکشنبه در نشستی با اعضای هیأت مدیره نظام پرستاری سبزوار، اظهار کرد: افزون بر نیمی از درآمد اختصاصی این دانشگاه صرف هزینه‌های اجتناب‌ناپذیری چون پرداخت حقوق نیروهای شرکتی و ترمیم حقوق نیروهای پیمانی و رسمی می‌شود و آنچه که می‌ماند حتی جوابگوی هزینه‌های کارپردازی جاری، تعهدات مربوط به قراردادها، خرید دارو و تجهیزات پزشکی نیست.

وی با اشاره به گستردگی واحدهای بهداشت و درمان و تراز منفی شماری از بیمارستان‌ها به دلیل پایین بودن تعرفه های دولتی و نیز بدهی انباشته دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، افزود: بخشی از کارانه و اضافه‌کار کارکنان که باید از طریق درآمد اختصاصی پرداخت شود، معوق شده است و مسوولان دانشگاه ضمن رایزنی گسترده و مکرر با وزارت بهداشت، بی‌وقفه پیگیر دریافت مطالبات از سازمان‌های بیمه‌گر و جذب اعتبارات از سازمان برنامه و بودجه کشور هستند تا بخشی از این مطالبات را در روزهای آینده تسویه کنند.

علی فانی، مدیر مالی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز در این نشست با تشریح مشکلات مالی این دانشگاه، گفت: با وجود گذشت پنج ماه از سال، ۶ ماه اضافه‌کار و پنج کارانه بطور کامل پرداخت شده که این رویه پرداختی بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، به صورت منظم و ماهیانه ادامه خواهد داشت.

مطالبات معوق کارکنان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار پیگیری می‌شود

حسین سیدآبادی، رییس نظام پرستاری سبزوار نیز در این نشست گفت: سازمان نظام پرستاری به عنوان بازوی کمکی دانشگاه به صورت بسیار جدی، پیگیر احقاق حقوق جامعه بزرگ پرستاری در چهارچوب قوانین و مقررات است و تا تسویه و یا به حداقل رساندن مطالبات آنان، همگام با مسوولان دانشگاه تلاش خواهد کرد.

در این نشست که با حضور اعضای هیات مدیره نظام پرستاری و جمعی از پرستاران و فعالان صنفی شاغل در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در غرب خراسان برگزار شد، شماری از اعضای هیات مدیره سازمان نظام پرستاری به بیان مشکلات جامعه پرستاری و حوزه کاری خود پرداخته و با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه بزرگ پرستاری، خواستار نظم دهی و تسریع در پرداخت معوقات حقوقی پرسنل شدند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha