نمایندگان موافق وزیر پیشنهادی بهداشت چه گفتند؟

تهران- ایرنا- نمایندگان موافق وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علم، تعهد، عدالت‌محوری، در خدمت مردم بودن و انقلابی‌گری را از جمله دلایل تایید وی برای سکان‌داری این وزارتخانه برشمردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در جلسه علنی نوبت عصر یکشنبه -۲۸ مردادماه- مجلس شورای اسلامی، بررسی صلاحیت و برنامه‌های محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس در دستور کار قرار گرفت و موافقان وی نظرات و دیدگاه‌های خود را درباره وی بیان کردند.

نمایندگان موافق وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ظفرقندی را فردی انقلابی دانستند که با حضور طولانی در دوران دفاع مقدس و در این زمان در سنگر دانشگاه از اساتید حاذق است و شاگردان زیادی را در این حوزه پرورش داده است.

علم، تعهد، عدالت محوری و در خدمت مردم بودن از دیگر ویژگی‌های وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان بود که نمایندگان موافق به آن اشاره کردند.

نهادهای امنیتی صلاحیت ظفرقندی را تایید کردند

رمضانعلی سنگدوینی در موافقت با برنامه‌های محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان، گفت: تمام افرادی که برای وزارت انتخاب شدند، از مراجع امنیتی تاییدیه گرفتند. از طرفی وزارت بهداشت و درمان بعد از وزارت آموزش و پرورش دومین وزارت خانه پر جمعیتی است که مردم به آن رجوع می کنند و دکتر ظفرقندی این فرصت را پیدا کرده است که به مردم خدمت کند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس افزود: اصل، حال حاضر افراد است و جامعه نخبگانی و پزشکان ایشان را تایید کرده است. در حال حاضر سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در ۱۰ سال گذشته نزدیک به ۳۰ درصد اجرایی شده است در حالی که ایشان بنا دارد سیاست‌ها را پیگیری و اجرایی کند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم مجلس بیان کرد: دکتر ظفرقندی را فردی معرفی کرده است که خودش وزیر بهداشت، چند دوره نماینده مجلس، نایب رئیس مجلس و رئیس بیمارستان و در حال حاضر رئیس جمهور است، پس می داند که باید چه کسی را برای چنین وزارتخانه ای معرفی کند.

ظفرقندی سرمایه کشور است  

سنگدوینی اضافه کرد: متاسفانه نارضایتی در بین جامعه و جامعه پزشکی وجود دارد و باید اصلاح شود و دکتر ظفرقندی اعلام کرد که اصلاحات لازم را در حوزه بهداشت و درمان انجام خواهد داد بنابراین اگر از ایشان جامعه پزشکی حمایت کرده است باید آن را سرمایه دانست.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس دوازدهم، گفت: ایشان از طلایه داران جبهه و جنگ است، جانباز شیمیایی بوده بنابراین مگر می شود این شخص مخالف نظام و رهبری باشد. ایشان را شخصیتی پاک دست دانسته و زمانی که در دانشگاه علوم پزشکی مسئولیت داشت از سلایق مختلف استفاده کرده است.

وی خاطرنشان کرد: نباید حوزه سلامت را سیاسی کرد، مردم مشکل دارند، باید مراقب باشیم تا مشکلی بر مشکلات مردم اضافه نکنیم.

برنامه‌های آقای ظفرقندی کاملاً همسو و منطبق با اسناد بالادستی کشور است

منصور علیمردانی نماینده مردم سلطانیه در مجلس در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت وفاق ملی یعنی همه افکار و سلیقه‌ها را باید سوار قطار نظام کنیم و در عین تکثر و سلایق به گفتمانی دست پیدا کنیم که حلال مشکلات مردم و حافظ نظام باشد.

نماینده مردم سلطانیه در مجلس با اشاره به دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری افزود: مقام معظم رهبری در این جلسه تأکید کردند ارکان مختلف نظام باید یک مجموعه واحد را تشکیل دهند لذا تحقق این هدف نیازمند تعامل و همکاری و حتی گاهی اغماض و چشم‌پوشی است.

وی با بیان اینکه انسجام مجموعه ارکان نظام نیاز کشور و مردم است، افزود: همچنین رهبری تأکید داشتند موفقیت دولت، موفقیت همه ما است. باید صدای واحد در همه مسائل کشور و از سوی همه ارکان نظام شنیده شود.

علیمردانی تأکید کرد: برخی در دنیا گوش تیز کرده‌اند تا نشانه‌های اختلاف را در حرف‌های مسئولان پیدا کرده و ارکان نظام باید با صدای واحد آنها را مأیوس کنند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با بیان اینکه مجلس باید مرکز انتشار افکار مثبت در افکار عمومی باشد، گفت: مجلس باید با خودداری از منفی‌بافی و سیاه‌نمایی اذهان مردم را متشنج نکند.

وی با بیان اینکه کشور در حال گذر از چالش‌ها و معضلات جدی است، ادامه داد: ما از سویی در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که دچار بحران‌های فراوان است و از سوی دیگر با چالش‌های متعدد داخلی مواجه هستیم. تنها یک سال دیگر تا افق سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ زمان باقی است اما ما در برخی شاخص‌ها در اهداف این سند فاصله داریم.

علیمردانی با بیان اینکه حوزه سلامت با مشکلات عدیده‌ای نظیر کمبود نیروی انسانی، منابع مالی و سوءاستفاده از اختیارات قانونی مواجه است، بیان کرد: در انتخابات اخیر دکتر پزشکیان با تأکید بر عدالت و احقاق حقوق ملت پیروز شد. اکنون کابینه وی در معرض رأی اعتماد مجلس قرار دارد. این کابینه به اذعان همه سلایق شاکله سیاسی خاصی ندارد و اشخاصی در آن معرفی شده‌اند که به اذعان رئیس جمهور دارای صلاحیت و کارآمدی در حوزه خود هستند.

وی با اشاره به محسنات وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان تأکید کرد: برنامه‌های آقای ظفرقندی کاملاً همسو و منطبق با اسناد بالادستی کشور است، ایشان از طب ایرانی، جوانی جمعیت و ارتقاء بیمارستان‌های دولتی حمایت کرده است.

علیمردانی با اشاره به حمایت بزرگان عرصه سلامت از ظفرقندی و نظر مثبت کمیسیون بهداشت درباره وی ادامه داد: ظفرقندی از جایگاه مسئول نظام سلامت باید پیگیر امور سلامت مردم باشد که بوده است. همچنین او باید مشاور امین در امور مربوط به سلامت باشد که این طور بوده است.

نماینده مردم  سلطانیه در مجلس خاطرنشان کرد: ظفرقندی هر نوع سیاسی کاری در وزارت تخصصی را حرام می‌داند، به واقع اگر وی برای وزارت بهداشت و درمان انتخاب شود از همه توان تخصصی خود در این حوزه استفاده خواهد کرد و  نباید اجازه دهیم  وزارت بهداشت و درمان توسط سرپرست اداره شود.

هفت وزیر پیشین بهداشت حامی ظفرقندی هستند

بابک رضا زاده نماینده مشکین شهر در مجلس در موافقت با برنامه وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ما در مورد وفاق ملی صحبت می‌کنیم، اما در جاهایی که به نفع ما است حمایت می‌کنیم و آنجا که به نفع ما نیست حمایت نمی‌کنیم. وفاق ملی یعنی «ما برای وصل کردن آمدیم/ نی برای فصل کردن آمدیم».

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس تاکید کرد: ما آمده‌ایم در این برهه که کشور با مشکلات زیادی مواجه است دست در دست هم دهیم و مشکلات را از سر راه برداریم و این کار افراد بزرگ و توانمند می‌خواهد، با شعار دادن انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چندین سال در جبهه حضور داشته اضافه کرد: دوستان او می‌گویند ظفرقندی از دکترهای ساک به دست بود که در روز عملیات آماده رزم و حمایت از رزمندگان بود. او رزیدنت جراحی بود اما برای حمایت از مردم و دفاع از ایران آن را رها کرده و به جبهه رفت که قابل تقدیر است.

نماینده مردم مشکین شهر در ادامه عنوان کرد: در این ایام که کشور در تنگناهای مالی ناشی از تحریم روبه رو است توجه دکتر ظفرقندی به مدیریت منابع کشور و مصارف نظام سلامت بسیار مهم و قابل تحسین است. توجه به سطح بندی خدمات در برنامه وی این اطمینان خاطر را ایجاد می‌کند که خدمت رسانی در حوزه بهداشت و درمان با توزیع عادلانه، مدبرانه و بر مبنی اولویت‌ها با مشکل روبه‌رو نشود.
رضازاده با تاکید بر اینکه ظفرقندی از رزمندگان و جانبازان درد آشنا است، اضافه کرد: وی در تجربه مدیریت خود در نظام سلامت و در دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان یک دانشگاه مادر به گونه‌ای عمل کرد که پس از سال‌ها همچنان مورد تقدیر و تحسین اساتید دانشگاه، دانشجویان و کارکنان است. همچنین هفت وزیر قبلی بهداشت از وی حمایت کردند که یک اساس علمی و مدیریتی دارد.
وی در ادامه گفت: برنامه دکتر ظفرقندی بدیع، واقع‌بینانه، جامع،‌  مطابق اسناد بالادستی همچون سند چشم‌انداز، برنامه هفتم توسعه و ابلاغیه‌های مهم مقام معظم رهبری در قالب سیاست‌های کلی بهداشت و گام دوم انقلاب است. این چنین برنامه‌ای اگر اجرا شود می‌تواند نجات دهنده نظام سلامت کشور باشد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس خاطرنشان کرد: در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت او را مخالف پذیرش دانشجو اعلام کردند، در حالی که دکتر ظفرقندی مخالف خارج شدن پزشکان و پرستاران از کشور است که ما نیز مخالف خروج نوابغ از کشور هستیم.

ظفرقندی ۴۰۰ دانشجوی متخصص تروما تربیت کرده است

احمد بیگدلی نماینده خدابنده در مجلس در موافقت با برنامه وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آقای دکتر ظفرقندی پزشک عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تخصص از دانشگاه علوم پزشکی تهران و فوق تخصص از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دارد، رئیس سازمان نظام پزشکی بوده است و ریاست بهترین دانشگاه را برعهده داشته است و می‌داند چگونه دانشجو تربیت کند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس با بیان اینکه ظفرقندی بیش از ۴۰۰ دانشجوی متخصص تروما تربیت کرده است، تصریح کرد:  یعنی اجازه نداده است ارز از کشور خارج شود و این در حالی است که هم اکنون تنها در استانبول ۲۵ هزار دانشجوی ایرانی داریم که هر کدام بیش از دو میلیارد هزینه دارند.

وی افزود: دکتر ظفرقندی تمام مشکلات، مسائل و درد و رنج‌های کادر بهداشت و درمان را می‌داند، چه کسی گفته است که تعرفه را سازمان نظام پزشکی تعیین می‌کند، من پزشک هستم و عضو هیأت مدیره بیمارستان‌های مختلف بوده‌ام بنابراین می‌دانم که شورای عالی بیمه تعرفه را مشخص می‌کند و فقط یک سال استثنائاً سازمان نظام پزشکی تعرفه‌ها را تعیین کرد که آقای دکتر ظفرقندی در آن زمان در این سازمان مسئولیتی نداشت.

بیگدلی یادآور شد: چرا می‌خواهیم امید کادر بهداشت و درمان، بیماران صعب‌العلاج و دانشجویان و مردم از این قطار پیاده شود، به خون پدر شهیدم قسم آقای دکتر ظفرقندی به نظام و ولایت فقیه التزام عملی دارد چرا که مردم را در انتخابات ریاست جمهوری به مشارکت حداکثری دعوت می‌کرد و تک به تک پزشکان و کادر درمان را برای حضور در پای صندوق رأی تشویق می‌کرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: آقای دکتر پزشکیان متخصص امر بهداشت و درمان است و رئیس دانشگاه و وزیر بهداشت و درمان بوده  و در این مجلس اصول بهداشت و درمان را در برنامه هفتم نوشته است و می‌داند به چه کسی باید اعتماد کند. ضمن اینکه چشم کادر درمان به رأی شما است و زمان آن است که وفاق ملی را به معنای واقعی معنی کنیم و با پیروی از منویات رهبری نظام بهداشت کشور را پیش ببریم.

طبق استعلام از دستگاه های امنیتی، ظفرقندی تایید شده است

وی افزود: دکتر ظفرقندی با هماهنگی مقامات ارشد نظام و استعلام از دستگاه‌های امنیتی معرفی شدند کما اینکه وزیر محترم اطلاعات در کمیسیون اجتماعی اذعان کرد که همه وزرای پیشنهادی استعلام شدند و مورد تأیید دستگاه‌های امنیتی هستند.

بیگدلی خاطرنشان کرد: شهادت می‌دهم آقای دکتر ظفرقندی از بن دندان به نظام اعتقاد دارد و در اول انقلاب نیز تیم‌های اضطراری و داوطلبی و بسیج و جامعه پزشکی را ایجاد کرد و خود و آقای پزشکیان نیز در آن تیم حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha