۱۷۰هزارنفر در استان فارس برای حضور در پیاده‌روی اربعین نام‌نویسی کردند

شیراز - ایرنا - دبیر ستاد اربعین حسینی استان فارس گفت: تا کنون ۱۷۰ هزار نفر از این استان برای حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح نام‌نویسی کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مجتبی علوی روز یکشنبه در نشست خبری اعلام کرد: تا امروز یکهزار و ۳۲۵ اتوبوس زائران اربعین را از فارس به مرز شلمچه منتقل کرده‌اند.

وی ادامه داد: خدمات ستاد اربعین از قبیل پرداخت ارز و بیمه زائران تنها به افرادی تعلق می‌گیرد که از طریق سامانه سماح نام‌نویسی کرده باشند، اما برای عبور از مرز تنها داشتن گذرنامه لازم است.

دبیر ستاد اربعین حسینی فارس یادآور شد: ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سراسر کشور برای سفر به کربلا در ایام اربعین ثبت نام کرده‌اند که ۱۷۰ هزار زائر نیز از فارس است و تا امروز ۳۸ هزار زائر فارسی نیز عازم شده‌اند.

۱۷۰هزارنفر در استان فارس برای حضور در پیاده‌روی اربعین نام‌نویسی کردند

علوی گفت: مردم فارس با ۴۸ سورتی پرواز از فرودگاه شیراز، ۲۲ پرواز فرودگاه لامرد و هشت پرواز از فرودگاه لار به این سفر زیارتی اعزام شده اند و فارس تنها استان کشور است که از سه فرودگاه کار انتقال را انجام می دهد.

وی پیش‌بینی کرد: حدود ۲۴۰ تا ۲۵۰ هزار نفر زائر از استان فارس در پیاده‌روی اربعین امسال شرکت کنند.

علوی با بیان اینکه پرواز چارتری در ایام اربعین ممنوع است، یادآور شد: در سایت سازمان هواپیمایی سربرگ حقوق مسافر برای ایام اربعین بارگزاری شده تا اگر کسی بلیت هواپیما را به بهایی بیش از مقدار مصوب خریداری کرده، مشخصات خرید خود را ثبت کند تا پیگیری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha