رئیس ایرانداک نماینده کارگروه ملی تامین منابع اطلاعات علمی شد

تهران- ایرنا- رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران به عنوان نماینده دارای اختیار کامل برای عضویت در کارگروه ملی تامین منابع اطلاعات علمی تعیین شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران نشست مشترک جهت امضای تفاهم‌نامه کنسرسیوم تامین منابع اطلاعاتی علمی با حضور یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری، محمد حسن زاده رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، و فریبا حیدری سرپرست مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی برگزار شد.

کارگروه ملی تامین منابع اطلاعات علمی شامل نمایندگانی از وزات علوم و وزارت بهداشت برای همکاری، هماهنگی، ایجاد هم‌سویی و سیاستگذاری در تأمین، اشتراک، اشاعه و مدیریت منابع اطلاعات علمی، با هدف مدیریت بهینه منابع مالی و ارتقاء دسترسی است. دبیرخانه کارگروه در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران به نمایندگی وزارت علوم تشکیل می‌شود و رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، رئیس دبیرخانه کارگروه است.

رئیس ایرانداک نماینده کارگروه ملی تامین منابع اطلاعات علمی شد

در این نشست، معاون تحقیقات وفناوری وزارت بهداشت با تاکید بر ضرورت برقراری دسترسی مجدد به منابع علمی برای پژوهشگران در راستای رشد جایگاه علمی ایران در منطقه و در جهان، خواهان گسترش و توسعه ظرفیتهای همکاری مشترک بین دو وزارتخانه های بهداشت و علوم شد.

در ادامه معاون پژوهشی وزارت علوم، ضمن تقدیر از همکاری‌ها با معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در چند سال اخیر، بر توسعه ظرفیت‌های همکاری مشترک تاکید کرد.

در انتهای جلسه، تفاهم‌نامه تشکیل کارگروه ملی تامین منابع اطلاعات علمی بین معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری منعقد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha