۲ شناور حامل سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس توقیف شد + فیلم

بندرعباس - ایرنا - رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: ۲ فروند شناور حامل ۱۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس توقیف شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری کل استان‌ هرمزگان، مجتبی قهرمانی روز یکشنبه در تشریح جزییات این خبر اظهار کرد: با توجه به تشکیل کارگروه مقابله با قاچاق سوخت در جزیره کیش و به دستور دادستان عمومی و انقلاب این حوزه قضایی، ماموران دریابانی پس از شناسایی ۲ فروند شناور حامل سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس، نسبت به توقیف آن‌ها اقدام کردند.

وی با اشاره به دستگیری ناخدا، خدمه و سرنشینان این شناورها، بیان کرد: در بازرسی از این شناورها بیش از ۱۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شده است.

رییس کل دادگستری هرمزگان همچنین با بیان اینکه در جریان بازرسی از این شناورها، مخازن نگهداری گازوئیل که در قسمت عرشه آن‌ها تعبیه شده بود شناسایی و کشف شد، افزود: با محرز شدن قاچاق سوخت به دستور مقام قضایی شناورهای متخلف توقیف و قاچاقچیان دستگیر شده نیز با صدور قرار تامین کیفری در بازداشت به سر می‌برند.

قهرمانی با بیان اینکه مرتکبان قاچاق سازمان یافته سوخت علاوه بر جریمه نقدی و مجازات حبس به ضبط اموال ناشی از جرم نیز محکوم می‌شوند، گفت: در راستای اجرای ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا، شناورهای دخیل در امر قاچاق نیز توقیف و علاوه بر مجازات‌های مقرر در ماده یادشده، معادل ارزش وسیله نقلیه به جریمه نقدی حامل اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: سوخت‌های کشف شده از شناورهای یادشده طبق روال قانونی با دستور قضایی تحویل شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی شده و به چرخه توزیع قانونی برمی‌گردد.

رییس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: با توجه به تاکید رییس قوه قضاییه، مبارزه با قاچاق به ویژه قاچاق سوخت در خلیج فارس و دریای عمان به صورت ویژه در دستورکار دستگاه قضایی استان قرار دارد و این مهم با رصد اطلاعاتی و عملیاتی و کارآمد سازی نظارت‌ها به صورت جدی پیگیری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha