«اتابک» توانایی ساماندهی بازار خودرو و لوازم خانگی را دارد

تهران- ایرنا- عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد: توسعه اقتصادی از طریق حمایت و هدایت اقتصاد به سمت تولید، ورود و ایفای نقش در زنجیره ارزش جهانی با استفاده از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی و تجاری و ... از جمله برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت است و وی توانایی ساماندهی بازار خودرو و لوازم خانگی را دارد.

به گزارش ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «حسنعلی محمدی» درباره «سید محمد اتابک»‌ وزیر پیشنهادی صمت در دولت چهاردهم اظهار داشت: از نظر صلاحیت‌های فنی، تحصیلی و سابقه کار، اتابک یکی از بهترین گزینه‌هاست، زیرا وی علاوه بر اینکه در بخش خصوصی فعالیت داشته، تجربه‌های بسیاری نیز در حوزه تولید و صنعت دارد؛ بنابراین می‌تواند از این تجربه‌ها برای ساماندهی این حوزه استفاده کند.

وی ادامه‌داد: وزارت صمت در حال حاضر با چالش‌های بسیاری از جمله نبود نقدینگی، کمبود مواد اولیه، فرسوده بودن ماشین‌آلات، ناپایدار بودن انرژی، ناهماهنگی سیاست‌های پولی، مالی و ارزی و نامناسب بودن محیط سرمایه‌گذاری و فضای کسب و کار روبه‌رو است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه‌کرد: بنابراین باید فردی سکان این وزارتخانه را به دست گیرد که توان مدیریتی و ساماندهی این حوزه‌ها را داشته باشد که بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، اتابک تخصص و توان لازم برای رفع مشکلات صنعت و معدن را دارا است.

وی در ادامه یادآور شد: با وجود توان و تخصص وزیر پیشنهادی صمت، وی می‌تواند با به کارگیری معاونان متخصص همه بخش‌های مربوط به این وزارتخانه گسترده را سامان دهد.

محمدی با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت، بیان‌داشت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس در دو نشست تخصصی با وزیر پیشنهادی برنامه‌های آقای اتابک را مورد بررسی قرار داد که در این بررسی‌ها ارتقای حکمرانی صنعتی با رویکرد زنجیره‌های ارزش، ارتقای رقابت‌پذیری صنعتی و افزایش پایدار بهره‌وری در بخش صنعت، افزایش تنوع، کمیت و کیفیت تولیدات داخلی، مدیریت بازار و تامین معیشت مردم و توسعه صنعتی در مناطق کمتر توسعه یافته از برنامه‌های اتابک است.

وی، توسعه اقتصادی از طریق حمایت و هدایت اقتصاد به سمت تولید، ورود و ایفای نقش در زنجیره ارزش جهانی با استفاده از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی و تجاری، افزایش سهم اشتغال تولیدی و صنعتی و کاهش نرخ بیکاری، افزایش ارزش افزوده تولیدات و کاهش خام‌فروشی از طریق تکمیل زنجیره‌های ارزش، توسعه صادرات غیرنفتی و ساماندهی بازار کالاهای بادوام مانند خودرو و لوازم خانگی را از جمله برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت برشمرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین گفت: در صورتی که وزیر پیشنهای صمت بتواند رای اعتماد نمایندگان را به دست آورد، با توجه به برنامه‌ها و سوابق کاری خود می‌تواند وزارت صمت را سامان داده و بسیاری از مشکلات این حوزه را رفع کند.

به گزارش ایرنا، سید محمد اتابک روز یکشنبه (۲۱ مردادماه) به عنوان گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

وی با مدرک کارشناس ارشد مهندسی عمران از دانشگاه میشیگان آمریکا دارای سابقه مدیریتی در هیات مدیره انجمن سیمان، هیات مدیره سیمان تهران، عضو شورای مشورتی وزارت صنایع و مجلس و سایر حوزه‌های صنعتی است.

اتابک در کارنامه خود نایب رئیسی اتاق بازرگانی، معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان، مدیرعامل و نایب رئیس شرکت سیمان تهران، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت اکباتان، عضویت و ریاست هیات مدیره شرکت‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری بانک مسکن، شرکت صدرا و چند شرکت تولیدی را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha