۲۰ هزار میلیارد ریال برای مطالبات پیمانکاران راه آهن خراسان‌جنوبی اختصاص یافت

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۶۰ هزار میلیارد ریال از محل تهاتر نفتی برای پروژه راه آهن استان اختصاص یافته که از این اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریال برای بخشی از مطالبات پیمانکاران اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز یکشنبه در جریان بازدید از عملیات اجرایی خط ریلی بیرجند - قاینات در جمع پیمانکاران این پروژه اظهار کرد: فلسفه این بازدید این است که از نزدیک در جریان روند کار قرار بگیریم و از پیمانکاران هم گزارشی دریافت و موانع پیش رو را حل و فصل کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه پروژه راه آهن استان خاص، ملی و حتی فراملی است، افزود: نگاه دولت بر این پروژه بر مبنای همراهی و همکاری با پیمانکاران است.

قناعت با بیان اینکه مدیران ارشد استان پشتوانه این پروژه هستند گفت: همه مسئولان و مدیران دستگاه‌های قضایی همدلی خوبی برای اجرای پروژه دارند.

وی با تاکید بر اینکه مشکل سوخت و سیمان مورد نیاز در قطعات مدنظر تامین و رفع خواهد شد عنوان کرد: اربعین سال گذشته عملیات اجرایی پروژه راه آهن آغاز شد و اکنون در سالگرد این کلنگ زنی، از تمامی قطعات بازدید ودرجزیان پیشرفت فیزیکی پروژه قرار می‌گیریم.

۲۰ هزار میلیارد ریال برای مطالبات پیمانکاران راه آهن خراسان‌جنوبی اختصاص یافت

استاندار خراسان جنوبی گفت: از ۱۵ قطعه راه آهن استان، سه قطعه فعال نیست که رایزنی برای فعال شدن ۲ قطعه در حال انجام و یک قطعه از پیمانکار خلع ید شد که پیمانکار جدید کار خود را به زودی آغاز خواهد کرد.

وی عنوان کرد: با توجه به همدلی و همکاری بین مدیران دستگاه‌های اجرایی استان مشکل جدی و خاصی در قطعات راه آهن وجود ندارد.

قناعت تاکید کرد: خط ریلی خراسان‌جنوبی پروژه بزرگ و اساسی شرق کشور است و مقام معظم رهبری در دیدار با مردم ۲ استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بر تکمیل آن تاکید کردند.

وی با بیان اینکه پروژه راه آهن اثرات مثبت اقتصادی زیادی برای کشور و به ویژه شرق کشور به همراه خواهد داشت، افزود: بر اساس مستندات موجود مطالبه درخواست راه آهن و آب در خراسان جنوبی به سال ۱۳۴۷ یعنی ۱۰ سال قبل از انقلاب بر می‌گردد.

۲۰ هزار میلیارد ریال برای مطالبات پیمانکاران راه آهن خراسان‌جنوبی اختصاص یافت

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بودجه سالانه دولت در سال ۱۴۰۲ برای پروژه راه آهن از اعتبارات تملک دارایی هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بود، اما این پروژه یک بودجه کلان می‌طلبید که با پیگیری‌های خوب استان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعتبارآن از بودجه استان جدا شد و بخشی از درآمد نفت برای پروژه در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: مهمتر از اجرای پروژه راه آهن، تامین منابع مالی این پروژه است که تاکنون ریل گذاری خوبی شده در این خصوص صورت‌ گرفته است.

قناعت افزود: یکی دیگر از دغدغه مهم مردم استان در حوزه آب است که طرح انتقال آب از دریای عمان تا پایان سال ۱۴۰۴ انجام خواهد شد.

وی افزود: پروژه‌های راه آهن، انتقال آب از دریای عمان و انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان سه پروژه مهم و کلان استان خراسان جنوبی هستند که در دستور کار بوده و همه باید با همدلی روند اجرای پروژه‌ها را دنبال کنیم.

عملیات اجرایی راه آهن خراسان جنوبی به عنوان بخشی از پروژه راه آهن فراملی شرق کشور از ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ و با حضور رئیس جمهور شهید در بیرجند آغاز شد و با گذشت نزدیک به یکسال ۱۲ قطعه از ۱۵ قطعه آن در خراسان جنوبی فعال است که قطعه ۱۸ این خط ریلی به دلیل ناهمواری مسیر یکی از دشوارترین و سخت‌ترین قطعات است و تونل آن به طول ۲ کیلومتر طولانی‌ترین تونل خط ریلی زاهدان - مشهد خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha