۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۲۸
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85572074
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

لهستان: حمله اوکراین به روسیه موضع ضدتنش غرب را تغییر نخواهد داد

تهران-ایرنا- وزیر کشور لهستان در سخنانی تاکید کرد که حملات اوکراین به خاک روسیه، موضع کشورهای غربی در قبال جنگ را تغییر نخواهد داد و آنها همچنان خواستار کاهش تنش‌ها هستند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، «توماش سیمونیاک»، وزیر کشور لهستان امروز (یکشنبه) گفت که اوکراین از حمله نظامی خود به غرب روسیه دستاوردهای سیاسی بزرگی به دست می‌آورد ولی این حمله رویکرد ضد تنش غرب را تغییر نمی‌دهد.

اوکراین می‌گوید بیش از ۸۰ شهرک به مساحت یک هزار و ۱۵۰ کیلومتر مربع را در کورسک تصرف کرده است.

سیمونیاک در مصاحبه ای با رویترز در پاسخ به این سوال که آیا دستاوردهای نظامی کی‌یف می‌تواند موضع متحدانش را در مورد استفاده از تسلیحات برای جنگ با روسیه تغییر دهد، گفت: «این تهاجم نگرش ضد تنش غرب را تغییر نمی دهد.»

دولت‌های غربی که تاکنون از اوکراین در مقابل روسیه حمایت نظامی کرده‌اند، در روزهای گذشته به دلیل خطر تشدید درگیری‌ها به اوکراین اجازه استفاده از سلاح‌های دوربرد را نداده‌اند.

ورشو یکی از سرسخت ترین متحدان اوکراین بوده است. دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان اوایل این هفته همگام با کشورهای غربی از حملات اوکراین به عنوان موضع دفاعی یاد کرد.

یک مشاور رئیس جمهور اوکراین روز جمعه گفت که حمله این کشور به خاک روسیه برای تحت فشار قرار دادن مسکو برای آغاز مذاکرات صلح ضروری است.

روسیه تهاجم اوکراین را یک تحریک بزرگ خوانده و متعهد شده است که پاسخ مناسب دهد.

آمریکا و قدرت‌های غربی که از رویارویی نظامی مستقیم با روسیه اجتناب می‌کنند، اعلام کرده‌اند که هیچ نقشی در این حمله نداشته‌اند.

به گزارش ایرنا، براساس گزارش‌های منتشر شده توسط رسانه‌های آلمانی، دولت این کشور دیگر به درخواست‌های جدید برای کمک به اوکراین تن نمی‌دهد زیرا دولت به دنبال مهار هزینه‌ها است.

روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ به نقل از اسناد و مقامات ارشد دولت آلمان گزارش داد که این کشور همچنان به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد ولی به درخواست‌های اضافی پاسخ نخواهد داد.

این روزنامه امروز (شنبه) با استناد به اسناد و ایمیل‌های دولتی نوشت: اگرچه برنامه های موجود به طور کلی ادامه خواهند داشت، ولی درخواست‌های اضافی برای حمایت نظامی مورد تایید قرار نخواهند گرفت.

به گزارش این روزنامه، این تصمیم به دنبال درخواست اولاف شولتس صدراعظم آلمان و کریستین لیندنر، وزیر دارایی این کشور اتخاذ شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha