۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۳۸
کد خبر: 85572129
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شبی برای نکوداشت نام‌آوران فرهنگ و هنر سمنان

۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۳۸
کد خبر: 85572129
شبی برای نکوداشت نام‌آوران فرهنگ و هنر سمنان

سمنان - ایرنا - ۱۷ هنرمند پیشکسوت سمنان با حضور کاروان هفت بحر هنر و نام‌آوران عرصه فرهنگ و هنر این دیار در سالن همایش مجتمع فرهنگی و هنری کومش این شهرستان تجلیل شدند و شبی خاطره‌انگیز را در کنار هم گذراندند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کاروان هفت بحر هنر شامگاه یکشنبه با همراهی هنرمندان پیشکسوت سینمای ایران علی نصیریان و داریوش مودبیان و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با حضور در سمنان در کنار مسوولان استانی شبی به‌یادماندنی برای نام‌آوران و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر سمنان در سالن تئاتر شهر مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان ثبت کردند و در نهایت از ۱۷ پیشکسوت برجسته این دیار تجلیل شدند.

شبی برای نکوداشت نام‌آوران فرهنگ و هنر سمنان

خوش خبری مدیرعامل صندوق هنر برای هنرمندان

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در این آیین با اشاره به سابقه تاریخی و پیشینه سمنان گفت: کاروان هفت بحر هنر برای تجلیل از مفاخر و هنرمندان این استان به سمنان آمده است.

سیدمجید پوراحمدی در این آیین افزود: تجلیل از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر زمینه‌ساز و موثر در تربیت هنرمندان برجسته است.

وی با بیان اینکه فرهنگ و هنر از اولویت‌های شهید آیت‌الله رئیسی رییس جمهور دولت سیزدهم بود، افزود: انتظار می‌رود توجه به هنرمندان تداوم یابد.

پوراحمدی با اشاره به اینکه توجه به هنرمندان موثر در تقویت انسجام جامعه است، اظهار کرد: ۵۰۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه و ۱۰۰ میلیون ریال هدیه بلاعوض به هنرمندان عضو صندوق هنر که تا پایان امسال ازدواج کنند پرداخت می شود.

وی اظهار کرد: یک هزار هنرمند از سمنان از رشته‌های مختلف هنری عضو صندوق اعتباری هنر هستند که بیش از ۶۰۰ نفر از آنان زیرچتر بیمه تامین اجتماعی هستند.

پوراحمدی اضافه کرد: صندوق اعتباری هنر بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال طی سه سال گذشته در راستای حمایت از اهالی هنر سمنان هزینه کرد.

به گفته وی سرمایه صندوق اعتباری هنر از یک هزار میلیارد ریال به هشت‌هزار میلیارد ریال رسیده است که امید می‌رود هزینه‌کرد در راستای تقویت و خلاقیت طرح‌های حمایتی از هنرمندان مورد توجه باشد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: ۱۰ طرح حمایتی این صندوق از اهالی هنر با افزایش سرمایه به ۳۸ طرح رسیده است.

سمنان دیار فرهنگ دوست

استاندار سمنان در این آیین گفت: این استان فرهنگ‌دوست دارای پیشینه تاریخی، جوان‌ترین پژوهشگر کشور، پایتخت کتاب ایران و نماینده ایران در اتحادیه بین‌المللی شهرهای عضو جاده ابریشم است.

سیدمحمدرضا هاشمی افزود: بیش از سه‌ هزار نفر در نوبت عضویت در صندوق اعتباری هنر هستند و انتظار می‌رود در عضویت آنان تسریع شود.

شبی برای نکوداشت نام‌آوران فرهنگ و هنر سمنان

وی بیان کرد: بیش از ۵۰۰ گروه تعزیه در سمنان فعال است که انتظار می‌رود مورد توجه قرار بگیرند.

هاشمی اظهار کرد: سمنان از استان‌های سرآمد در زمینه فرش‌ دست بافت است و انتظار می‌رود هنرمندان این استان و آثارشان مورد توجه و حمایت قرار بگیرند.

جوشش معنوی از ذات هنر است‌

بازیگر پیشکسوت سینمای ایران در این همایش گفت: ذات هنر یک جوشش معنوی است که فوران می‌کند و هنرمند در بیان مطالب خود آزاد و هنر بخش جذاب فرهنگ است.

علی نصیریان با نقد پایین بودن امکانات و اعتبارات عرصه فرهنگ و هنر، افزود: تاثیر هنر در جامعه به عنوان بخش مهمی از فرهنگ دست‌کم گرفته می‌شود.

این هنرمند برجسته سینمای ایران تاکید کرد: فرهنگ و هنر غذای روح جامعه و تلطیف کننده فضای جامعه و آرامش‌بخش است.

وی تاکید کرد:‌ هنرمند برای تجلیل کار نمی‌کند و برای خودش کار می‌کند و اقدام صندوق اعتباری هنر در تجلیل از نام‌آوران عرصه فرهنگ و هنر ارزشمند است.

نصیریان تصریح کرد: سمنان استانی دارای ظرفیت‌ در بخش‌های مختلف فرهنگ و هنر و مهد هنرمندان است.

سمنان مهد فرهنگ و هنر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان با اشاره به ظرفیت‌های این استان در عرصه‌های مختلف هنری، گفت: سمنان مهد فرهنگ، هنر، عرفا و علما است.
فرشید فلاح افزود: سمنان شهر خلاق سفال و سرامیک و پایتخت کتاب ایران است و تقویت زیرساخت‌ها از جمله محل برگزاری نمایشگاه‌ آثار هنرمندان یک ضرورت در این استان است.

هنرمندان سمنانی نیز در این آیین بر نقش فرهنگ در توسعه جامعه تاکید و خواستار توجه بیش از پیش به هنرمندان و عرصه فرهنگ شدند.

شبی برای نکوداشت نام‌آوران فرهنگ و هنر سمنان

به گزارش ایرنا، در آیین تقدیر از پیشکسوتان و نام آوران فرهنگ و هنر سمنان از هنرمندان علی‌اصغر خطیب زاده، منصور فرزامی، سید رحیم موسوی، محمدرضا سینافر، سینا نوری، حمید کاظمی، حبیب دانایی‌فر، خسرو به آئین، اسماعیل همتی، احمد شریعت‌مدار تهرانی، مهدی خان بیکی، نصرالله قادری، کریم قربانی اعلایی، وارطان ساهاکیان، حمید کاظمی، صادق احمدی، و ابوالفضل صادقی نژاد تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha