چهار هزار و ۴۶۸ بازرسی از واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان انجام شد

زاهدان - ایرنا - مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: بازرسان استاندارد این اداره کل از ابتدای سالجاری تاکنون چهار هزار و ۴۶۸ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری استان انجام دادند.

محمدرضا جهانتیغ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از نمونه‌برداری و آزمون کالاهای تولیدی را انطباق آن‌ها با شرایط و مقررات استانداردهای ملی دانست و افزود: در صورت نبود انطباق محصولات تولید شده با استانداردهای ملی با واحدهای متخلف، مطابق با قانون برخورد می‌شود.

وی تاکید کرد: در بازرسی از واحدهای تولیدی بر عملکرد آنها نظارت جدی انجام می‌شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، صدور، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.

مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله تکالیف قانونی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد، استمرار کنترل کیفیت محصولات در واحدهای تولیدی و ترغیب این واحدها به ارتقای کیفیت محصولات تولید شده براساس معیارهای اعلامی سازمان ملی استاندارد در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha