۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۰۹
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85572215
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سامانه مکانیزه پردازش پسماند شهری در خرم‌آباد راه‌اندازی شد 

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: سامانه مکانیزه پردازش پسماند پس از سال‌ها بلاتکلیفی و دفن بدون تفکیک زباله، در خرم‌آباد راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا علی سالاروند روز دوشنبه در حاشیه بازدید از سامانه مکانیزه پردازش پسماند شهری خرم آباد بیان کرد: این سامانه پس از سال ها بلاتکلیفی، طی بازدیدهای نظارتی صورت گرفته از محل دفن پسماند و با پیگیرهای انجام شده، راه اندازی شده و شروع به فعالیت کرده است و عملیات پردازش و جداسازی پسماندهای تر و خشک به عنوان بخش پر درآمد پسماند معروف به طلای کثیف، انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲سال گذشته محل دفن پسماند شهری خرم‌آباد به شدت آلوده و باعث اعتراض روستاهای اطراف بود اظهار داشت: همچنین دود شدید ناشی از آتش‌سوزی محل دفن و رها بودن شیرابه پسماندها در پایین دست و کنار جاده موجب اعتراض رانندگان عبوری شده بود.

وی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته اداره کل حفاظت محیط زیست و همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری در این خصوص، وضعیت به مراتب بهتر شده و علاوه بر پردازش پسماندها، خاکریزی روزانه در حال انجام است که امید می رود شهرداری بتواند با ادامه روند فعلی، خط تولید کمپوست را هم راه‌اندازی نماید.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان نیز با تشکر از اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته گفت: امیدواریم با تکمیل سایر موارد و الزامات مورد نظر محیط زیست، محل دفن پسماند شهر خرم‌آباد به عنوان یک مرکز مطمئن و قابل استناد در زمینه دفن اصولی معرفی و در سایر شهرستان‌های استان قابل اجرا شود.

صادق حیدری افزود: حفاظت محیط زیست ارتباط مستقیمی با سلامت جامعه دارد و همه اقشار برای داشتن زندگی سالم و به دور از بیماری‌ها باید در حفظ و صیانت از محیط زندگی خود کوشا باشند.

در این دیدار مقرر شد نیمه نخست شهریورماه سال‌جاری جلسه ای به منظور بررسی مشکلات و ابعاد حقوقی موضوعات مدیریت اصولی پسماند مطرح و برای رفع نواقص مربوطه تصمیم گیری و اقدام لازم انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha