۱۶ نقطه پرحادثه جاده‌های آذربایجان‌شرقی در دست اصلاح است

تبریز- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: امسال اجرای ۱۶ طرح اصلاح نقاط پرحادثه جاده‌های استان در دست اجراست.

«اورجعلی علیزاده» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد، چهار طرح مربوط به اجرای تقاطع غیرهمسطح در جاده های استان برای جلوگیری از تصادفات جاده ای است که تلاش می شود تا پایان سال ۲ طرح به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح های مربوط به تقاطع غیرهمسطح ۲ هزار میلیارد ریال هزینه می شود، اظهار کرد: مجموع اعتبار اجرای ۱۶ طرح اصلاح نقاط پرحادثه استان بیش از ۶ هزار میلیارد ریال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: در صورت تخصیص به موقع اعتبارات، در مجموع ۱۴ طرح اصلاح نقاط پرحادثه استان در سال جاری تکمیل و به بهره برداری می رسد.

علیزاده، ادامه داد: بر اساس داده های سامانه وزارت راه و شهرسازی مربوط به شناسایی نقاط پرحادثه در جاده ها و کروکی های پلیس در تصادفات رانندگی حادثه ساز، پارسال ۲۰ نقطه پرحادثه در جاده های آذربایجان شرقی شناسایی شده بود که از این تعداد ۱۰ نقطه اصلاح شد.

وی یادآور شد: امسال ۲۰۰ هزار تن آسفالت در جاده های آذربایجان شرقی توزیع می شود و در زمان کنونی ۱۵ گروه مشغول اجرای آسفالت در جاده های مختلف استان هستند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha