حمایت از کارگاه‌های کوچک راهگشای رونق تولید خراسان‌شمالی

بجنورد-ایرنا- ایجاد و واگذاری کارگاه در شهرک‌های صنعتی فرصتی ارزشمند برای رونق تولید و نیاز تولیدکنندگان و متقاضیان سرمایه گذاری برای توسعه اقتصادی استان بوده که با همت شرکت شهرک های صنعتی در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، ایجاد کارگاه های آماده برای سرمایه گذاری و فراهم کردن بسترها برای رونق تولید، فرصتی را ایجاد کرده تا آنان که توانایی خرید و تامین زمین صنعتی را ندارند، به کسب و کار بپردازند.

واحدهای کارگاهی زمینه هایی بسیار به صرفه تر از دریافت زمین و ایجاد تاسیسات ساختمانی در شهرک ایجاد کرده است و این خود دلیل مهمی برای رونق تولید است.

خراسان شمالی از استان های کمتر توسعه یافته است و بیشتر صنایع آن، خرد و کوچک مقیاس هستند که این امر گویای ناتوانی و ضعف اقتصادی سرمایه گذاران است، اما ایجاد کارگاه ها در شهرک های صنعتی که با قیمت های ارزان در اختیار صنعتگران و تولیدکنندگان قرار می گیرد، فرصتی ارزنده برای رونق تولید ایجاد کرده است.

حمایت از کارگاه‌های کوچک راهگشای رونق تولید خراسان‌شمالی

صنعت خراسان شمالی نیازمند کارگاه

شهرک‌ ها و نواحی صنعتی نقش بسزایی در رونق تولید و توسعه اشتغال و کارآفرینی دارد به طوری که اکنون یکهزار و ۱۳۱ قرارداد در شهرک های صنعتی استان واگذار شده است.

۳۶۵ واحد تولیدی با سرمایه گذاری حدود ۱۳ هزار میلیارد ریال در ۹ شهر و ۹ ناحیه صنعتی استان مستقر شده اند و برای پنج هزار و ۳۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده اند.

استقبال سرمایه گذاران و متقاضیان راه اندازی واحدهای تولیدی از شهرک های صنعتی در استان به گونه ای است که اکنون ظرفیت در برخی شهرک ها تکمیل شده و زمین برای واگذاری وجود ندارد.

هرچند زمین های صنعتی در نواحی و یا شهرک های صنعتی با قیمت بسیار مناسب در اختیار تولیدکنندگان و سرمایه گذاران قرار می گیرد اما تامین آن برای برخی از سرمایه گذاران مقدور نیست، از این رو مسوولان با ایجاد و راه اندازی کارگاه ها، تلاش دارند تا روند سرمایه گذاری و تولید را تسهیل کنند.

بخش قابل توجهی از شاغلان بخش صنعت خراسان شمالی در صنایع کوچک و متوسط فعالیت دارند بر همین اساس به منظور توسعه فعالیت های اشتغالزا، تشکیل و توسعه بنگاههای خرد و کوچک و متوسط مورد توجه قرار گرفته است.

حمایت از کارگاه‌های کوچک راهگشای رونق تولید خراسان‌شمالی

اجرای ۲۳ واحد کارگاهی

تکیه به تولید داخلی در شرایط کنونی اقتصاد ایران سبب کاهش نیاز به واردات شده و به دنبال آن اشتغالزایی نیز رونق خواهد گرفت که کارگاه های تولیدی نقش بسزایی در این مهم دارند به همین دلیل رفتن به سمت ایجاد کارگاه های کوچک تولیدی نقش مهمی در رونق تولید خراسان شمالی دارد.

بر این اساس ۲۳ واحد کارگاهی در شهرک های صنعتی خراسان شمالی ایجاد و به متقاضیان واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی در این خصوص گفت: این واحدهای کارگاهی در شهرک های صنعتی شیروان، فاروج، اسفراین و شهرک صنعتی بیدک بجنورد اجرا شده است.

محمدعلی نوایی اظهار کرد: ۶ واحد سوله کارگاهی در شهرک صنعتی بیدک بجنورد به وسعت یکهزار و ۶۲۰ متر مربع اجرا شد و برای آن ۸۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه سه واحد سوله کارگاهی هم در شهرک صنعتی فاروج با اعتبار ۴۶ میلیارد ریال اجرا شد اظهار کرد: این سوله ها به مساحت ۸۱۰ مترمربع و اجرای شبکه داخلی آب، برق و گاز واحدهای کارگاهی به بهره برداری رسید.

نوایی خاطرنشان کرد: ۱۰ واحد سوله کارگاهی هم در شهرک صنعتی شیروان با اعتبار ۱۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: چهار کارگاه نیز در شهرک صنعتی اسفراین اجرا شده است.

وی با بیان اینکه این کارگاه ها به متقاضیان واگذار شده است گفت: کارگاه ها با قیمت مناسب به متقاضیان سرمایه گذاری به صورت استیجاری واگذار می شود

وی خاطرنشان کرد: هر سوله به طور میانگین ۲۷۰ مترمربع وسعت دارد و برای آن ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود و در مجموع برای اجرای ۲۳ سوله، یکهزار و ۴۹۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

خراسان شمالی ۹ شهرک، ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha