۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۳۳
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85572250
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هلال احمر بوشهر جان ۲ زائر را در عراق نجات داد

۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۳۳
کد خبر: 85572250
هلال احمر بوشهر جان ۲ زائر را در عراق نجات داد
آرشیوی

بوشهر- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر گفت: امدادگران اعزامی این استان به کشور عراق جان ۲ زائر اربعین حسینی را نجات دادند.

به گزارش ایرنا، احسان ایزدپناه روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بامداد امروز تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر این استان مستقر در کشور عراق در اقدامی به موقع موجب نجات و جلوگیری از وخامت حال ۲ مراجعه کننده شدند.

وی افزود: با اقدام به موقع تیم امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر مستقر در عمود ۵۲۷ مسیر پیاده روی اربعین، از تشدید علائم و وخامت حال بیمار ۶۰ ساله جلوگیری شد.

ایزدپناه تصریح کرد: بامداد امروز فرد ۶۰ ساله با علائم درد قفسه سینه و تعریق فراوان به مرکز درمانی عمود ۵۲۷ مراجعه و پس از بررسی‌های بالینی و تشخیص سکته قلبی به بیمارستان آل امل منتقل شد.

وی با اشاره به فعالیت تیم‌های امدادی استان بوشهر در بیمارستان‌ها و عمودهای مسیر پیاده روی اربعین یادآور شد: همچنین با اقدامات امدادی و درمانی تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر این استان خانم ۴۲ ساله همدانی با وضعیت پایدار به بیمارستان آل امل در عمود ۲۴۴ انتقال داده شد.

ایزدپناه اضافه کرد: با مراجعه حضوری خانمی ۴۲ ساله در ساعت ۲ و ۱۵ دقیقه بامداد ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ به درمانگاه عمود ۵۲۷ با علائم درد در قفسه سینه منتشره به کتف پس از ارزیابی اولیه و معاینه بیمار تشخیص سکته قلبی داده شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر افزود: تیم عملیاتی اعزام به عراق پس از انجام اقدامات حیاتی طبق پروتکل بیمار قلبی، بیمار را با وضعیت پایدار به بیمارستان آل امل در عمود ۲۴۴ انتقال دادند.

وی ادامه داد: این عملیات در ساعت سه و ۲۵ دقیقه بامداد خاتمه یافت.

ایزدپناه از زائرین و شرکت کنندگان پیاده روی اربعین درخواست کرد چنانچه بیماری زمینه‌ای و یا دارو خاصی مصرف می‌کنند ضمن رعایت موارد پزشکی و درمانی داروهای مصرفی را در این سفر همراه داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha