برگزاری آیین جاماندگان اربعین حسینی در بخش های مختلف کهگیلویه

یاسوج - ایرنا - رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه با اشاره به سابقه ۹ ساله پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در این شهرستان گفت: این آیین در بخش های مختلف هر ساله با حضور پرشور عاشقان حسینی برگزار شد.

حجت اسلام مجید بهادری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به برگزاری جلسه ستاد شئون فرهنگی با موضوع اربعین حسینی در این شهرستان اظهار داشت: حرکت اربعین نماد حرارت قلب ها به عشق امام حسین(ع) این حرارت روز به روز در نسل جوان بیشتر می شود.

وی بیان کرد: با همکاری فعالین فرهنگی و هیات های مذهبی بیش از ۲ هزار برنامه فرهنگی از اول ماه محرم تاکنون در این شهرستان برگزار شد.

برگزاری آیین جاماندگان اربعین حسینی در بخش های مختلف کهگیلویه

بهادری با اشاره به سابقه ۹ ساله آیین جاماندگان اربعین حسینی در این شهرستان تصریح کرد: ۱۰ موکب در مسیر پیاده روی خدمات رسانی خود را به جاماندگان در دهدشت مرکز کهگیلویه ارائه خواهند داد.

وی گفت: پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در شهر دهدشت، روز یکشنبه چهارم شهریور ساعت۱۶:۳۰ از میدان امام حسین(ع) شهر دهدشت به سمت امامزاده آقا میر(ع) برگزار می شود.

بهادری اظهارکرد: عاشقان حسینی در سوق آیین جاماندگان اربعین حسینی را ساعت ۶ صبح از امام زاده شاهزاده یوسف تا امام زاده عبدالله پیر شهید روستای بلوط بنگان برگزار می کنند.

وی تصریح کرد: این آیین در شهر قلعه رئیسی از ساعت ۶ صبح از گلزار شهدای گمنام به سمت امامزاده سید محمود (ع) ادامه خواهد داشت.

بهادری اضافه کرد: مردم ولایت مدار شهر دیشموک از ساعت ۷:۳۰ صبح روز یکشنبه چهارم شهریور از گلزار شهداء تا امامزاده میرسالار(ع) این آیین معنوی را پیاده روی خواهند کرد.

وی بیان کرد: طبق تقسیم کار صورت گرفته تعدادی از ادارات و دستگاه‌های خدمت رسان در کنار مردم و موکب های مردمی خدمات لازم را در پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی(ع) ارائه خواهند کرد.

بهادری اظهار کرد: سال‌هاست که عاشقان مانده از زیارت اباعبدالله الحسین(ع) در روز اربعین، برای درک ذره‌ای از عشق امام حسین(ع)، با پای پیاده مسیرهای مشخص شده را طی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha