۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۳
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85572276
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خام فروشی از موانع اصلی توسعه کشت گیاهان دارویی در دزفول است

دزفول-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول بر ضرورت توسعه کشت گیاهان دارویی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: خام فروشی یکی از موانع اصلی توسعه کشت گیاهان دارویی است.

🟩به گزارش ایرنا، بهروز قمرزاده روز دوشنبه در نشست کارگروه گیاهان دارویی در محل مدیریت جهاد کشاورزی دزفول بیان کرد: برنامه‌ریزی و توسعه گیاهان دارویی شهرستان دزفول با هدف بهبود و ارتقای زنجیره ارزش، تهیه و تدوین برنامه عملیاتی توسعه این گیاهان با توجه به ظرفیت‌ها و چالش‌های موجود بخش کشاورزی در زمینه گیاهان دارویی شهرستان ضروری است.



وی برنامه‌ریزی برای توسعه گیاهان دارویی را یکی از اصلی‌ترین کار ویژه‌های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دزفول و ادارات تابعه دانست و افزود: می‌توان با توجه به شرایط اقلیم و وضعیت جغرافیایی شهرستان که دارای اقلیم کوهستان و دشت به ویژه در بخش‌های شهیون و سردشت دزفول است اقدام به ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: گام نخست در این راستا، شناسایی متقاضیان کشت، ظرفیت سنجی، آسیب‌شناسی و شناسایی محدودیت‌ها است.

قمرزاده به محدودیت آب و نیاز به آبیاری تکمیلی در بعضی از فصول اشاره و بیان کرد: لازم است عرصه‌های قابل کشت ملی، منابع طبیعی و ملکی شناسایی و برای تامین آب در بعضی مناطق از ظرفیت طرح‌های آبخوانداری و آبخیزداری استفاده کرد.
وی درخصوص کشت در اراضی آبی گفت: توسعه کشت در اراضی کشت و صنعت‌ها، اراضی هیاتی و دولتی در دستور کار است.

مدیرجهاد کشاورزی دزفول با تاکید بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزش و ترویج کشت با توجه به استاندارد گیاهان دارویی و توسعه صنایع تکمیلی گفت: تولید محصولات و فرآورده‌های استاندارد گیاهان دارویی با سرمایه‌گذاری‌ بخش خصوصی، تشویق و بکارگیری نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان و جذب سرمایه اقدام به تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه کرد.

وی ادامه داد: این اقدامات ضمن کاهش خام‌فروشی با شناسایی حلقه‌ها و زنجیره‌ها، فرآوری، بسته‌بندی، تولید و صادرات گیاهان دارویی را افزایش خواهد داد.

به گزارش ایرنا، سطح کشت گیاهان دارویی شهرستان دزفول که قابلیت مصرف دارویی دارد حدود ۶۵۰ هکتار است.

سالانه حدود ۲.۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در دزفول تولید می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha