هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و نفوذ گرد و غبار در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اعلام هشدار سطح زرد نسبت به وزش باد شدید و نفوذ گرد و غبار در این استان، گفت: این وضعیت تا پایان روز دوشنبه در استان حاکم است.

معصومه نوروزی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: انتقال گرد و غبار، کاهش دید و کیفیت هوا، وزش باد به نسبت شدید و احتمال خیزش گرد و خاک طی روز دوشنبه در بسیاری از نقاط استان شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: از امروز دوشنبه تا پایان هفته به ویژه برای نواحی جنوبی و غربی احتمال رگبار خفیف باران شکل می‌گیرد و دما تا روز سه‌شنبه تغییر محسوسی ندارد و از روز چهارشنبه دما در استان روند کاهشی خواهد داشت.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در شبانه‌روز گذشته بازفت با بیشینه دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و کوهرنگ با کمینه دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین ایستگاه استان گزارش شد.

به گزارش ایرنا بنا بر اعلام اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، دمای میانگین استان از ابتدای فصل تابستان تا ۲۵ مرداد، ۱.۹ درجه سانتی‌گراد نسبت به بلندمدت افزایش داشته است و دمای میانگین استان در مرداد ماه افزایش ۲.۸ درجه‌ای را نشان می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha