رئیس جمهوری کره جنوبی خواستار آمادگی علیه تحریکات کره شمالی شد

تهران – ایرنا - رئیس جمهوری کره جنوبی همزمان با برگزاری رزمایش مشترک با آمریکا خواستار تقویت آمادگی علیه تحریکات همسایه شمالی این کشور شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، «یون سوک یوول» (Yoon Suk Yeol) همزمان با برگزاری رزمایش مشترک با آمریکا، روز دوشنبه (امروز به وقت محلی) خواستار تقویت آمادگی در برابر تحریکات «منطقه خاکستری» و جنگ های ترکیبی کره شمالی شد.

وی در جلسه (امروز) کابینه گفت که رزمایش «سپر آزادی اولچی» (Ulchi Freedom Shield) امسال بر روی یکپارچه سازی قابلیت های متحدان و برای جلوگیری از تهدیدات نظامی در حال تغییر و تحول، جنگ روانی و حملات سایبری کره شمالی متمرکز خواهد بود.

یون همچنین هشدار داد که کره‌شمالی ممکن است در نخستین مرحله از درگیری، به دنبال ایجاد ناامنی و بی ثباتی مدنی از طریق ایجاد ناآرامی، تحریک و تبلیغات باشد.

رئیس جمهوری کره جنوبی در نشست کابینه گفت: ما باید آمادگی خود را برای پاسخ به تحریکات منطقه خاکستری کره شمالی مانند اشاعه اطلاعات نادرست، اخبار جعلی و حملات سایبری، تقویت کنیم و فعالانه به دنبال روش هایی برای جلوگیری از ایجاد تفرقه و افزایش عزم عمومی برای مقاومت باشیم.

رئیس جمهوری کره جنوبی خواستار آمادگی علیه تحریکات کره شمالی شد
رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا تحت عنوان سپر آزادی اولچی از امروز به مدت ۱۱ روز آغاز شد

به گزارش ایرنا، رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی که «سپر آزادی اولچی» نامگذاری شده است از امروز دوشنبه آغاز شد و تا ۲۹ ماه اوت برابر با هشتم شهریور ۱۴۰۳ به مدت ۱۱ روز به طول خواهد انجامید. این رزمایش علاوه بر تمرینات جنگی شبیه‌سازی شده رایانه‌ای، بیش از ۴۰ نوع تمرین میدانی را شامل می‌شود.

آمریکا و کره جنوبی اعلام کردند که این رزمایش بر آمادگی در مقابل تهدیدهای کره شمالی از جمله تهدیدهای موشکی، حملات سایبری و اختلال در سامانه‌های موقعیت‌یابی جهانی می افزاید.

حدود ۱۹ هزار تن از کارکنان نظامی کره جنوبی در این رزمایش شرکت دارند اما آمریکا شمار نیروهای مشارکت‌کننده یا نوع تجهیزات خود در این تمرینات نظامی را اعلام نکرده است.

در همین حال وزارت امور خارجه کره شمالی پیش از آغاز رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در بیانیه‌ای تاکید کرد که این «این رزمایش‌های نظامی اقدامی تحریک‌آمیز برای تهاجم» است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای تاکید کرد که با توجه به این رزمایش‌ها، برنامه هسته‌ای کره شمالی رویکردی قابل توجیه و «تقویت بازدارندگی امری ضروری برای حفظ توازن قدرت و جلوگیری از جنگ است».

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha