۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۴۴
کد خبر: 85572336
T T
۳۸ نفر

برچسب‌ها

تخریب ۲۲۷ ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه قره باغ شیراز 

شیراز-ایرنا-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز اعلام کرد:درقالب اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، ۲۲۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز به مساحت ۴۲۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع در منطقه قره باغ این تخریب شد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد میرزایی دوشنبه در این باره افزود: در این عملیات که طی ۲مرحله در روزهای هفدهم و بیست و پنجم مرداد ماه ۱۴۰۳ انجام شد در مرحله اول ۱۰ مورد بنای نیمه ساز مسکونی، ۲۸ واحد تجاری مسکونی، ۱۳ باب مغازه و ۴۶ مورد دیوارکشی به مساحت ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع تخریب شد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز در عملیات اول، تعداد ۶ دستگاه بیل و لودر سنگین مورد استفاده قرار گرفت و اجرای آن با هماهنگی دستگاه های متولی از ساعت یک بامداد تا هفت صبح به طول انجامید.

وی اضافه کرد: تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی روستاهای محمود آباد، حسن آباد، کفری و اسلام‌لو شهرستان شیراز و با حضور نماینده دادستان و بیش از ۱۷۰ نفر نیروی یگان امداد و نمایندگان دستگاه‌های متولی اعم از امور اراضی، شهرداری و راهداری به صورت هم پوشان انجام شد.

میرزایی به اجرای مرحله دوم عملیات با تخریب ۱۳۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز اشاره کرد و افزود: این تخریب‌ها شامل دیوارکشی، سوله، پی کنی، انبار، اتاقک و ساختمان در بیش از ۳۰ هکتار از اراضی خارج از طرح هادی روستا در منطقه گچی دشت قره باغ شیراز بودند.

به گفته وی؛ اجرای این عملیات نیز به وسیله ۶ دستگاه لودر و حدود ۲۵۰ نفر یگان امداد نیروی انتظامی و حضور مسئولین دستگاه های متولی انجام شد.

او درباره معضل حاشیه‌نشینی در این مناطق افزود: ساخت و ساز در این اراضی کشاورزی بدون ضابطه و استانداردهای فنی انجام گرفته بود و به اخطارهای متعدد دستگاه های متولی توجهی نشده بود.

میرزایی گفت: شرایط اقتصادی و ارزش افزوده اراضی در حریم شهر شیراز یکی از عوامل سوق افراد به سمت تخلفات ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه کلان شهر شیراز است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ابراز امیدواری کرد که این نوع عملیات و برخوردهای سلبی و ایجابی بتواند از ساخت و سازهای غیرمجاز در آینده پیشگیری کند.

دهستان قره‌باغ، یکی از دهستان‌های بخش مرکزی شهرستان شیراز در استان فارس ایران است؛ این دهستان درجنوب شرقی شیراز شامل روستاهای شاهپورجان، کیان‌آباد، جرسقان، کرونی، حسن‌آباد، کفری، دودمان، گچی، سلطان‌آباد، اسلاملویی، سنجانک، خاتونک، دهنو و چند روستای دیگر می‌شود که به علت خشکسالی چند دهه اخیر در حال فرسایش شدید است و محل سکونت قشرهای کم درآمد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha