۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۳
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85572390
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آغازچهارمین روز عملیات جست‌وجوی شناگر غرق شده در دریاچه تار دماوند

دماوند - ایرنا- چهارمین روز از عملیات جست‌وجو برای یافتن پیکر جوان ۳۵ ساله‌ای که در دریاچه تار دماوند غرق شده است، آغاز شد.

به گزارش ایرنا ، جوان غرق شده ساکن تهران بود و روزهای گذشته به دلیل بی‌احتیاطی و نادیده گرفتن هشدارها در آب‌های سرد و عمیق دریاچه تار دماوند غرق شد.

در سه روز گذشته، تیم‌های غواصی با وجود شرایط سخت منطقه و تلاش‌های بی‌وقفه موفق به کشف پیکر این جوان نشدند. اکنون در روز چهارم، علاوه بر تیم‌های عملیاتی آتش‌نشانی، یگان صابرین و حفاظت محیط زیست، غواصان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به تیم‌های عملیاتی پیوسته‌اند تا به جست‌وجو برای یافتن پیکر این جوان ادامه دهند.

نقی میرزاکریمی رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند روز جمعه گذشته گفت: با وجود هشدارهای قبلی و نصب تابلو و تحویل بروشور و تذکرات محیط بانان مبنی بر ممنوعیت شنا در دریاچه تار متاسفانه دو جوان ظهر امروز جهت شنا وارد دریاچه تار می‌شوند.

وی افزود: یکی از آنها غرق می‌شود که فرد همراه موضوع را به پاسگاه محیط بانی دریاچه تار اطلاع می‌دهد و بلافاصله تیم غواص که جهت جهت گردش در منطقه حضور داشتند، جهت امدادرسانی وارد عمل می‌شوند که متاسفانه تاکنون نتوانستند فرد غرق شده را پیدا کنند.

با توجه به وسعت ۴۲ هکتاری و عمق ۵۰ متری دریاچه، عملیات جست‌وجو همچنان با چالش‌های فراوانی مواجه است، اما تلاش‌ها برای یافتن این پیکر همچنان ادامه دارد.

آغازچهارمین روز عملیات جست‌وجوی شناگر غرق شده در دریاچه تار دماوند

دریاچه تار جزو آثار طبیعی ملی ایران و از مناطق گردشگری شهرستان دماوند بوده و در ۱۵ کیلومتری شرق شهر دماوند در غرب روستای هویر واقع شده‌است. این دریاچه جزو دریاچه‌های آب شیرین کوهستانی محسوب می‌شود و در ارتفاع بیش از ۳۰۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد.

این دریاچه که یکی از دریاچه‌های آب شیرین ایران است در ۱۵ کیلومتری شرق دماوند و در بین کوه‌های دوبرار در شمال و زرین‌کوه در جنوب واقع شده‌است. این دریاچه در اثر زمین لغزش زرین‌کوه ایجاد گردیده‌است. درازای دریاچهٔ تار حدود ۱/۳ کیلومتر و میانگین پهنای آن ۴۰۰ متر است. عمق این دریاچه در فصول پرآب حدود ۵۰ متر و در فصول کم‌آب حدود ۴۰متر است.

سرشاخه آب‌هایی که به این دریاچه‌ها می‌ریزند، چشمه‌ساران کوه‌های قره‌داغ، سیاه‌چال و شاه‌نشین در شمال و آبراهه‌های فصلی از جنوب است که قسمتی از آب آن‌ها وارد دریاچه‌ها می‌شود و قسمتی دیگر، آب رودهای تار و هویر را تأمین می‌کنند. سرریز این دریاچه به صورت بسیار اندک سرچشمه رودخانه تار محسوب می‌شود که به‌طور طبیعی با تغذیه از رودخانه‌های فرعی دیگر تشکیل رود تاررود را می‌دهد و به سوی شهر دماوند جاری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha