اولویت نتانیاهو، شکست مذاکرات و ادامه جنگ است

تهران- ایرنا- شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که اولویت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم شکست مذاکرات برای دستیابی به آتش بس و تبادل اسیران و ادامه جنگ علیه نوار غزه است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گفت که نتانیاهو به اعضای هیات مذاکره کننده این رژیم تاکید کرده که موضوع ماندن یا عقب نشینی ارتش رژیم اسرائیل از محور صلاح الدین (فیلادلفیا) در مرز جنوب نوار غزه با مصر یک موضوع سیاسی - راهبردی است و فقط خودش در این باره تصمیم گیری می کند.

این شبکه افزود: فرصت برای رسیدن مذاکرات به مرحله توافق زیاد نیست.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع آگاه از مذاکرات تصریح کرد: نتانیاهو اولویت را به جای بازگرداندن (اسیران صهیونیست از نوار غزه)، به ادامه جنگ می دهد.

رسانه های رژیم صهیونیستی، اظهارات متناقضی را از نخست وزیر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ درباره توافق آتش بس منتشر می کنند.

این رسانه ها روز یکشنبه از اختلافات بی سابقه و رو به افزایش میان نتانیاهو، گالانت و اعضای تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی درباره توافق برقراری آتش بس و مبادله اسیران خبر دادند.

درحالی که تیم مذاکره کننده از نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواسته است که درباره نقاط مورد اختلاف و هموار کردن مسیر توافق، نرمش بیشتری از خود نشان دهد، نتانیاهو به اعضای این تیم اعلام کرده است در صورتی که جنبش حماس بر عقب نشینی ارتش اسرائیل از محور فیلادلفیا اصرار کند، هیچ توافقی درکار نخواهد بود.

به گفته شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، نتانیاهو به تیم مذاکره کننده رژیم اسرائیل تاکید کرده است که موضوع ماندن یا عقب نشینی از محور فیلادلفیا یک موضوع سیاسی – راهبردی است و فقط او در این باره تصمیم گیری می کند.

** وزیر جنگ: کابینه باید درباره آتش بس تصمیم گیری کند

از سوی دیگر، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرد که تصمیم گیری درباره مسائل راهبردی باید در کابینه فراگیر انجام شود و نه کابینه محدود سیاسی و امنیتی.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارش خود اعلام کرد که گالانت با بیان اینکه رژیم اسرائیل بر سر یک دوراهی راهبردی قرار گرفته است، خواستار بررسی کامل موضوع مذاکرات آتش بس در کابینه شد زیرا به گفته او، بدون دستیابی به توافق با جنبش حماس، احتمال افزایش تنش و رفتن به سوی یک جنگ منطقه ای افزایش می یابد.

گالانت گفت که همه اختیارات شورای جنگ (منحل شده) در کابینه فراگیر وجود دارد و این کابینه است که صلاحیت تصمیم گیری درباره موضوعات سنگین را دارد.

**لاپید: نتانیاهو به دنبال شکست مذاکرات است

«یائیر لاپید» رهبر مخالفان کابینه رژیم‌صهیونیستی از اقدامات نتانیاهو برای شکست مذاکرات و امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسیران در نوار غزه به شدت انتقاد کرد.

او گفت که نتانیاهو به دنبال تخریب عمدی فرصت دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست است.

لاپید ادامه داد: اگر نتانیاهو به دنبال دستیابی به توافقی برای بازگرداندن گروگان‌ها (اسیران صهیونیست) است، نباید هر سه ساعت یک بیانیه مطبوعاتی صادر کند تا طی آن کار هیات مذاکره کننده اسرائیل سخت شود.

او اضافه کرد: نتانیاهو اخیرا هر کاری انجام می‌دهد، تخریب عمدی و خطرناک فرصت دستیابی به توافق است.

**حماس: نتانیاهو مذاکرات دوحه را به شکست کشاند

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی از طریق تعیین شرط های جدید، به مانع تراشی در مسیر توافق ادامه می دهد و هدف او به شکست کشاندن تلاش میانجی ها و طولانی کردن جنگ است.

این جنبش اضافه کرد: پیشنهاد جدید مطرح شده (آمریکا) در دور جدید مذاکرات در قطر و مصر، فقط خواسته های نتانیاهو را بویژه مخالفت او با برقراری آتش بس دائم، عقب نشینی دائم از نوار غزه، اصرار بر اشغال محور نتساریم در مرکز نوار غزه و گذرگاه رفح و محور فیلادلفیا در جنوب نوار غزه را تامین می کند.

حماس افزود: نخست وزیر رژیم صهیونیستی شروط دیگری نیز به بندهای مربوط به مبادله اسیران اضافه و از برخی بندهای دیگر عقب نشینی کرده است و این اقدامات از دستیابی به توافقی برای مبادله اسیران، جلوگیری می کند.

جنبش حماس، نتانیاهو را مسئول شکست مذاکرات و جان اسیران صهیونیست دانست.

پیشتر یک عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفته بود که رژیم اسرائیل دور جدید مذاکرات در دوحه قطر را به شکست کشاند و در این مذاکرات، درباره هیچ کدام از مسائل اختلافی، توافقی نشد.

«غازی حمد» افزود: بدون برقراری آتش بس کامل، عقب نشینی اشغالگران از نوارغزه، بازگشت آوارگان و مبادله اسیران هیچ توافقی درکار نخواهد بود.

به گزارش ایرنا، با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه کشته شده‌اند.

مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های این رژیم را سلب کرده است و شماری از اسرای صهیونیست بر اثر بمباران وحشیانه مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم تل آویو کشته شده‌اند.

این امر باعث اعتراض گسترده خانواده‌های این اسرا در سرزمی‌های اشغالی شده است. در حالی که آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha