۳۱ مردادماه؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در ششمین جشنواره امیرجاهد

تهران- ایرنا- دبیر اجرایی ششمین جشنواره موسیقی امیرجاهد، آخرین مهلت ثبت‌نام را ۳۱ مردادماه عنوان کرد و گفت: این جشنواره شهریورماه امسال با حضور هنرمندان جوان در شاخه‌های مختلف موسیقی در برج آزادی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، مهدی مساح بیدگلی با اشاره به روند شکل‌گیری جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد اظهارداشت: این جشنواره همزمان با همکاری خانه موزه با خانه موسیقی ایران در سال ۱۳۹۴ شکل گرفت و یکی از ده‌ها طرح حوزه موسیقی فیمابین این دو نهاد بوده که خوشبختانه تاکنون با موفقیت و تأثیرات بسزایی انجام شده است.

وی گفت: نخستین دوره این جشنواره مختص استان تهران برگزار و با استقبال خوبی مواجه شد و از دومین سال برگزاری آن تصمیم بر آن شد که به صورت سراسری و ملی برگزار شود. این جشنواره محدودیتی برای حضور سازها و گونه‌های مختلف موسیقی ندارد و هنرمندان در هر رده سنی نیز می‌توانند در جشنواره شرکت کنند و طبق رده سنی خود، توسط هیات داوران مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

بیدگلی افزود: هنرمندان از سراسر کشور آثار خود را به دبیرخانه‌های جشنواره که امسال ششمین دوره خود را سپری می‌کند ارسال کرده و قرار است این افراد در نیمه دوم شهریورماه در برج آزادی تهران به رقابت بپردازند.

دبیر اجرایی ششمین جشنواره موسیقی امیرجاهد درباره مهلت ثبت‌نام بیان کرد: با توجه به اینکه مهلت ثبت‌نام این دوره از جشنواره، یک بار تمدید شده بود و رقابت دعوت شدگان به مرحله نهایی باید در شهریورماه صورت پذیرد، امکان تمدید مجدد نبوده و آخرین مهلت برای ارسال مدارک لازم به دبیرخانه جشنواره، ۳۱ مردادماه است و اسامی هیات داوران نیز به‌ زودی توسط دبیر هنری جشنواره، استاد حمیدرضا عاطفی، اعلام می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره می‌توانند آیین‌نامه و فرم‌های ثبت‌نام را از طریق سایت خانه‌موزه به نشانی www.moeenjahed.ir دریافت کنند.

خانه موزه دکتر معین و استاد محمدعلی امیرجاهد با همکاری خانه موسیقی ایران براساس وظایف و رسالت خود، جشنواره ملی موسیقی «امیرجاهد» را به منظور حفظ و ارتقای فن و هنر موسیقی جدی مبتنی بر مبانی تفکر، فرهنگ و هنر ملی ایران و ضرورت کشف استعدادهای درخشان و حمایت از نسل جوان در پنج رده سنی؛ «الف» (۱۱-۸)، «ب» (۱۵-۱۲)، «ج» (۲۰-۱۶)، «د» (۳۰-۲۱) و «ه» (۳۱ سال به بالا) برگزار می‌کند.

در این جشنواره که شامل موسیقی ایرانی (سنتی و محلی)، کلاسیک، پاپ، کوبه‌ای و آواز است، افراد متقاضی و گروه‌ها با توجه به رده سنی پس از ارزیابی اولیه و کسب مجوز، به رقابت خواهند پرداخت.

ششمین دوره جشنواره ملی موسیقی «امیرجاهد» از سوی خانه‌موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد، خانه موسیقی ایران، انجمن موسیقی ایران، مجموعه فرهنگی برج آزادی تهران، بنیاد رودکی و شهرداری منطقه ۱۴ تهران مورد حمایت قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha