وزیر پیشنهادی نیرو به مسائل صنعت آب و برق مسلط است

تهران- ایرنا- نایب‌رئیس دوم کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأیید برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو گفت: «عباس علی آبادی»، فردی با تجربه و مسلط به صنعت آب و برق است.

به گزارش وزارت نیرو، محمد بهرامی سیف آبادی در باره صلاحیت وزیر پیشنهادی نیرو در دولت چهاردهم، ادامه داد: کمیسیون تخصصی انرژی مجلس با اختصاص زمانی دو برابر بیشتر از زمان تعیین شده در دو جلسه، اعضای کمیسیون ضمن بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو، طرح‌های وی را تأیید کردند.

وی با اشاره به رأی مثبت و بالای ۲۰ نفر از اعضای کمیسیون انرژی مجلس به علی‌آبادی، افزود: به علت تجارب گذشته و تسلط وزیر پیشنهادی نیرو برنامه‌های وی مورد تأیید اعضای کمیسیون انرژی مجلس قرار گرفت و همه اعضای کمیسیون به وی رأی مثبت دادند.

نماینده بویراحمد و دنا با بیان اینکه انتظار است باتوجه‌به مشکلات موجود در منابع آب و ناترازی برق، مشکلات مردم در این بخش به حداقل برسد، گفت: مدیریت آب از موضوع‌های مهمی است که باید با بهره‌گیری از الگوی‌های موفق، منافع حداکثری را برای مردم در نظر گرفت.

بهرامی با بیان اینکه در بحث برق، این روزها با ناترازی شدید روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: علی‌آبادی دررابطه‌با رفع ناترازی مصرف در صنایع آب و برق، برنامه‌های جامعی را به کمیسیون ارائه داد که تحقق آن می‌تواند به بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور کمک کند.

به گزارش ایرنا، عباس علی‌آبادی (زاده ۱۳۴۰، اراک) استاد دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است و همه او را با مپنا می‌شناسند. وی فارغ‌التحصیل کارشناسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی‌ارشد مکانیک دانشگاه تهران بوده و دکترای خود را از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با رشته کنترل گرفته است.

علی‌آبادی، استادیار دانشگاه امام حسین بوده و مدتی نیز ریاست دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر را عهده‌دار بود، البته وی بیشتر ترجیح داده است در صنعت و بخش اجرایی فعالیت کند. وی فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی خود را از جهاد سازندگی شروع و سپس به وزارت نیرو رفت و در بخش پروژه‌های برق‌آبی وزارت نیرو ادامه فعالیت داد و در بخش مدیریتی پروژه‌های سد و نیروگاه کرخه و کارون ۳ حضور داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha