۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۴
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85572449
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: سه هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد در سنندج خودکفا شدند

سنندج- ایرنا- فرماندار سنندج گفت: سال گذشته سه هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) در شهرستان خودکفا و از حمایت این نهاد خارج شدند.

به گزارش ایرنا، حسن عسکری روز دوشنبه در جلسه شورای زکات شهرستان سنندج اظهار کرد: خودکفایی این تعداد خانوار در سنندج بیانگر تأثیر مثبت برنامه‌های کمیته امداد در ایجاد اشتغال و درآمدزایی پایدار است.

وی با بیان اینکه دین اسلام یک دین مترقی و تمام جوانب زندگی دنیوی و اخروی مسلمانان را در نظر گرفته است، افزود: یکی از اصول مترقی این دین، زکات است که با هدف کمک به انسان‌هایی که به هر دلیلی در سختی و تنگنا قرار دارند، وضع شده است.

فرماندار سنندج اضافه کرد: زکات به عنوان یکی از اصول اقتصادی اسلام، با ایجاد تعادل در جامعه و کاهش فاصله طبقاتی، نقش مهمی در ریشه‌کنی فقر دارد.

عسکری با تأکید بر نقش ماموستایان و بخشداران در ترویج فرهنگ زکات، یادآور شد:: لازم است کمیته‌های فرهنگی در سطح بخش‌ها و روستاها فعال شوند و در زمینه زکات کارهای فرهنگی بیشتری انجام دهند، چرا که این امر می‌تواند از بسیاری آسیب‌های اجتماعی ناشی از مشکلات مالی، جلوگیری کند.

وی با اشاره به تعهد کشاورزان به پرداخت زکات، از عملکرد ضعیف حوزه‌های تجارت و صنعت در این زمینه ابراز نگرانی کرد و گفت: لازم است با همکاری سازمان صمت، اتاق بازرگانی و اصناف، برنامه‌ریزی‌های فرهنگی برای ترویج زکات در این بخش‌ها انجام شود.

فرماندار سنندج خواستار افزایش شفافیت در عملکرد نهادهای مرتبط با زکات شد و اظهار کرد: برای جلب اعتماد مردم، لازم است کمیته امداد میزان زکات دریافتی و نحوه هزینه‌کرد آن را از طریق تریبون‌های مختلف به مردم اطلاع‌رسانی کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha