۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۲
کد خبر: 85572461
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار فارس:" مجرد" شاعری بود که شهد حقیقت را به دیگران چشاند

شیراز – ایرنا – استاندار فارس، در پی درگذشت شاعر پیشکسوت کشور غلامعلی مهدیخانی متخلص به مجرد، در پیامی این فقدان را تسلیت گفت و نوشت: غلامعلی مهدیخانی (مجرد) پیری گرانمایه و روشن ضمیر از سلسله شاعرانی بود که حقیقت را درک کرده بود که شهد شکرین آن را با زبان شیرین شعر به دیگران چشانید.

به گزارش دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه در این پیام بیان کرد: در تاریخ پرفراز و نشیب میهن ما، ادبیات همواره محملی برای بیان شریف ترین احساسات انسان ها بوده است، خاصه که این احساسات ریشه در حقیقت ناب داشته باشد و شاعران وارث این خرد و روشنایی اند.

در ادامه این پیام آمده است:این حقیقت، گاه عاشقانه هایی عفیف بود و گاه مفاهیمی ولایی و اهل بیتی، گاهی ریشه در واقعیت های اجتماعی روز داشت و گاه در ارزش های انقلاب اسلامی.

ایمانیه افزود: اینجانب درگذشت این هنرمند وارسته را به جامعه ادبی فارس و خانواده معزز ایشان تسلیت می گویم. امید که راه او در آثار شاعران نسل‌های جوان تداوم یابد.

غلامعلی مهدی‌خانی در اراک دیده به جهان گشود و ازدواج با بانویی شیرازی، او را به شیراز کشاند تا بیشتر عمر خود را در این شهر بگذراند. او سرانجام در سن ۸۸ سالگی در این شهر فانی را وداع گفت.

هر چند مجرد در عاشقانه سرودن ذوق توانایی داشته اما از او اشعار آیینی و اجتماعی ماندگاری نیز به یادگار مانده است.

از این شاعر معاصر ایرانی چهار مجموعه با نام‌های باغ گیلاس، سبز زیتونی، صدای مادرم عشق و جاودانه‌ها منتشر شده شده است.

پیکر غلامعلی مهدی خانی، شاعر غزل‌سرا و پیشکسوت اشعار آیینی و سراینده کتاب شعر «جاودانه ها» یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ با حضور جمعی از ادب دوستان شیرازی از روبروی تالار حافظ تشییع و در این شهر به خاک سپرده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha