۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۷
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85572467
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پوشش شبکه ارتباطی مسیرهای منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه تقویت شد

اهواز- ایرنا - مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان با اشاره به تقویت پوشش شبکه ارتباطی مسیرهای منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه گفت: ۲۲ سایت ثابت و سیار در مرزهای استان برای پوشش شبکه ارتباطی زائران حسینی ایجاد شده است.

مهدی شه‌نظری دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: برای تقویت پوشش ارتباطی مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه اپراتورهای مختلفی مستقر شده است تا زائران با کمترین مشکل در تامین شبکه روبرو شوند.

وی گفت: ایجاد پنج سایت ثابت در مرزهای استان از محل اعتبارات دولتی به اپراتور همراه اول ابلاغ شده است، با این اقدام سایت‌های سیار به ثابت در نقطه صفر مرزی تبدیل خواهند شد و مشکلات پوشش شبکه به حداقل می‌رسد.

شه‌نظری ادامه داد: برای پوشش حداکثری شبکه ارتباطی جاده‌های منتهی به مرز هماهنگی لازم انجام شده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان افزود: برای جلوگیری از تداخل رادیویی و رومینگ خط ارتباطی افراد مستقر در مرز اقدامات لازم انجام شده و اطلاع رسانی مناسب در مسیرهای تردد زائران برای جلوگیری از رومینگ ناخواسته و رفع این مشکل صورت گرفت.

وی تصریح کرد: همچنین برای پایداری برق سایت‌ها در مرزها و مسیرتردد زائران حسینی ۲ رزمایش در مرزهای استان با دستگاه‌های تابعه برگزار شد و ایرادها و مشکلات برطرف شد.

ممنوعیت حفاری در حریم فیبرنوری تا پایان مراسم اربعین

شه‌نظری ادامه داد: یکی از مسائل مهم در پایداری شبکه ارتباطی جلوگیری از حفاری‌های مجاز و یا غیرمجاز در حریم‌های فیبر نوری است که از معاونت عمرانی استانداری خوزستان درخواست شد تا دستور جلوگیری از حفاری در این مسیرها به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ کند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان بیان کرد: تیم‌‍‌های فنی به طور ۲۴ ساعته برای پایش مسیرهای فیبرنوری و جلوگیری از قطعی شبکه تعیین شده است.

تعیین ۱۲۲ شعبه پست بانک برای فروش ارز اربعین

وی با بیان اینکه ۱۲۲ شعبه پست بانک در استان برای فروش ارز اربعین تعیین شده است ادامه داد: ۱۲۰ شعبه از این تعداد در شهرستان‌ها و روستاهای استان و ۲ پایگاه در مرزهای خوزستان برای فروش ارز اربعین تعیین شدند.

شه‌نظری با بیان اینکه این مجموعه در کنار تامین پوشش شبکه این مجموعه در تهیه اقلام مورد نیاز زائران نیز همکاری دارد افزود: وزارت ارتباطات و مجموعه‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در خوزستان با هماهنگی ستاد اربعین استان و ستاد عتبات عالیات یک میلیون بطری آب برای زائران استان تهیه کردند.

به گزارش ایرنا، آیین پیاده‌روی اربعین از ابتدای ماه صفر آغاز شده و بر اساس اعلام استانداری خوزستان تا کنون بیش از یک میلیون زائر از مرزهای استان تردد داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha