پشت پرده تلاش برخی رسانه ها برای محرومیت بیرانوند و تراکتور

تبریز - ایرنا - پس از آنکه علیرضا بیرانوند دروازه بان فصل قبل پرسپولیس قرارداد خود با این تیم را به طور یک طرفه فسخ کرد و به تراکتور پیوست حرف و حدیث ها درباره این انتقال بالا گرفت که با شکایت مدیرعامل پرسپولیس وارد فاز جدیدی شد، نکته جالب در این میان، تلاش برای محکوم اعلام کردن بیرانوند و تراکتور از سوی برخی رسانه ها آن هم قبل از اعلام رای رسمی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال است.

به گزارش ایرنا، به رغم اینکه پرونده شکایت پرسپولیس از بیرانوند و تراکتور هنوز در کمیته تعیین وضعیت باز است و رای آن اعلام نشده اما برخی رسانه ها به ویژه رسانه ها که معلوم نیست چگونه به داخل فدراسیون و اطلاعات و آرای صادر نشده دسترسی دارند از هفته ها قبل، با تمام توان و امکانات، سعی بر این داشته و دارند که عنوان کنند رای علیه بیرانوند و تراکتور صادر شده است اما به دلیل برخی ملاحظات، این رای اعلام نمی شود.

این در حالی است که کمیته تعیین وضعیت پس از شکایت پرسپولیس و تشکیل پرونده، اعلام کرد که ۲۰ تیر به شکایت علیه بیرانوند رسیدگی می شود و جلسه شکایت از تراکتور هشتم مرداد برگزار شده و بعد از جلسه دوم بود که هومن هدایتی، معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس، اعلام کرد ۲۰ روز بعد رأی کمیته تعیین وضعیت اعلام خواهد شد البته در آن جلسه نه به وکیل پرسپولیس و نه به نماینده باشگاه تراکتور تاریخ و زمان مشخصی برای صدور رأی گفته نشد.

پرسپولیس مدعی است علیرضا بیرانوند در ماجرای پیش‌آمده اصل حسن نیت را زیر پا گذاشته است، درحالی‌که این اصل یکی از مهم‌ترین اصول در هر قراردادی است. آنها در لایحه خود نوشته‌اند بیرانوند اگر ادعا داشته مبلغ ۳۵۸ میلیون تومان از پرسپولیس ‌طلب داشته، بعد از اینکه ۱۹.۸ میلیارد تومان از پرسپولیس گرفته می‌توانسته به باشگاه اعلام کند که هنوز ۳۵۸ میلیون تومان دیگر طلب دارد اما انگار دنبال بهانه بوده تا قراردادش را فسخ کند.

در مقابل باشگاه تراکتور و بیرانوند از قرارداد خود مطمئن هستند و عنوان می کنند که طبق آیین نامه های فدراسیون، قرارداد بسته اند و هیچ تخلفی صورت نگرفته بلکه این باشگاه پرسپولیس است که با ادعاهای خلاف واقع، سعی در ایجاد حاشیه برای دروازه بان شماره یک فوتبال کشور و تراکتور و هم زدن تمرکز وی دارد.

در حالی که این پرونده هنوز در جریان است و هیچ رایی صادر نشده اما گمانه زنی های افراد و رسانه ها بیشتر به نفع باشگاه پرسپولیس ادامه دارد و همگی متفق القول اعلام می کنند که تراکتور و بیرانوند بازنده این پرونده هستند و معلوم نیست این افراد و رسانه ها، با استناد به کجا و چه مرجعی، این ادعاهای خود را مطرح و منتشر می کنند.

حتی در رسانه ملی و در رادیو ورزش نیز، مجری یکی از برنامه های تخصصی این رادیو، اعلام می کند هنوز رای صادر نشده است اما "تراکتور و بیرانوند حق اعتراض به رای را دارند" و می توانند به رای صادره اعتراض کنند، از گفته های این مجری که نمی تواند علاقه خود به رنگ قرمز را در رسانه ملی مخفی نگه دارد می توان فهمید که وی نیز به رای صادره دسترسی داشته و می داند که رای علیه تراکتور و بیرانوند صادر شده است اما فدراسیون از اعلام آن بنا به دلایلی امتناع و کدخدا منشی رفتار می کند.

در آستانه بازی ۲ تیم تراکتور و پرسپولیس، ادعاها و اتهام های این رسانه ها و افراد وارد فاز جدیدی شده و حتی پای دولت و اطرافیان دولت را نیز برای اعمال نفوذ در این پرونده به میان آورده اند که به هیچ عنوان کار دستی نیست.

در میان فوتبالی های تبریز این سوال از رسانه ها مطرح است که اگر بیرانوند از یک تیم شهرستانی به تیم پرسپولیس منتقل شده بود باز هم این گونه کاسه داغتر از آش می شدند.

علت تلاش برخی رسانه ها برای محرومیت بیرانوند و تراکتور چیست؟

ادعاها و اتهام ها علیه تراکتور در این پرونده تا جایی پیش رفته که مالک باشگاه را ناگزیر به واکنش کرده و وی در گفت و گو با رسانه باشگاه، با لحنی تند همه این ادعاها و تهمت ها را رد کرده است.

محمدرضا زنوزی‌مطلق در واکنش به شائبه‌های مطرح شده در مورد اعمال نفوذ و دخالت برخی مقامات دولتی و استانی در پرونده علیرضا بیرانوند، اظهار کرده است: همچنان بر گفته‌های قبلی خود تأکید دارم و به صراحت اعلام می‌کنم که طرف حساب آقایان من و تراکتور هستیم، افراد و شخصیت‌های دیگر را وارد این موضوع نکنید، این عزیزان کارهای مهم‌تری دارند.

مالک باشگاه تراکتور با بیان اینکه دولت و در رأس آن دکتر پزشکیان پیگیر امور کلان کشور هستند، افزوده است: حریف شما من هستم و برای این موضوعات کوچک پای رییس جمهور، امام جمعه و معاون پارلمانی دولت را وسط نکشید، مسئولان فوق به دنبال برنامه‌ریزی برای تحقق اهداف کلان و ملی هستند و مسائلی مانند پرونده بیرانوند اساساً دغدغه‌ این عزیزان نیست.

وی ادامه داده است: شاید هم وساطت افرادی از دولت‌های وقت، در آبرو ریزی‌های بین‌المللی دوستان باعث ایجاد چنین شائبه‌هایی شده و تصور دارند که ما هم برای حل مشکلات راه آنان را خواهیم رفت. بهتر است آقایان به‌جای فرافکنی و جوسازی، شفاف و علنی پاسخ ابهامات را بدهند.

زنوزی خاطرنشان کرده است: حاشیه‌سازی برای تراکتور عادت دیرینه بعضی رسانه‌های رنگی است که ظاهراً در فدراسیون هم نفوذ دارند و در آستانه بازی با ۲ تیم خاص، شدت این امر بیشتر می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرده است: متولیان امر تحت تاثیر این جوسازی‌ها قرار نگیرند و بر مدار عدالت و قانون حرکت کنند که در غیر این صورت، گردابی شکل می‌گیرد که همه آنان را دامن‌گیر خواهد کرد.

زنوزی با بیان اینکه یکسری از رسانه‌های رنگی، اخباری را منتشر می‌کنند تا روحیه تیم تراکتور را بر هم بزنند، ادامه داده است: چگونه قبل از صدور رای دادگاه، یکسری رسانه‌های رنگی، می‌توانند با انتشار رای این دادگاه مانور بدهند اگر چنین رایی حقیقت داشته باشد رسانه‌ای شدن آن قبل از اعلام رسمی کار درستی نبوده است.

این سخنان مالک باشگاه تراکتور که سالانه چند صد میلیارد تومان در این تیم هزینه می کند نشان می دهد برخی رسانه ها به دنبال رایی هستند که خوشایند آنها باشد و هر رایی غیر از دلخواه آنها، باطل و غیرقابل قبول است از این رو سعی بر این دارند تا با فشار آوردن به فدراسیون و متولیان امر، تراکتور و بیرانوند و هر تیم و فردی که مقابل تیم مورد علاقه آنها قرار می گیرد را محکوم و محروم کنند.

توصیه به این رسانه های رنگی، اندکی صبر و انتظار برای اعلام رای رسمی از سوی کمیته تعیین وضعیت است که گفته شده تا پایان امروز دوشنبه بیست و نهم مرداد ماه اعلام می شود و بیش از این فضای فوتبالی کشور را رنگی و سیاسی نکنند.

تیم فوتبال تراکتور در هفته دوم از رقابت های لیگ برتر، پنجشنبه یکم شهریور ماه در ورزشگاه یادگار امام تبریز از تیم پرسپولیس پذیرایی می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha