۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۵
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85572549
T T
۲۴ نفر

برچسب‌ها

روسیه درباره رهگیری موشک‌ها به لهستان هشدار داد

۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۵
کد خبر: 85572549
روسیه درباره رهگیری موشک‌ها به لهستان هشدار داد

تهران-ایرنا- مقام وزارت خارجه روسیه به لهستان هشدار داد چنانچه این کشور تلاش کند موشک های روسی بر فراز اوکراین را رهگیری کند، مسکو پاسخ مشخص و کافی را به این اقدام ورشو خواهد داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، اولِگ تیاپکین (Oleg Tyapkin) مدیر اداره سوم اروپا در وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک افزود: اگر ورشو تسلیم انگیزه های ماجراجویانه شود و تصمیم بگیرد تسلیحات دوربرد ما را که به طور قانونی از سوی نیروهای مسلح ما برای خنثی کردن تهدیدهای نظامی اوکراین علیه روسیه استفاده می شوند رهگیری کند، پاسخ مسکو به آن کافی و مشخص خواهد بود.

این مقام وزارت خارجه افزود: دیپلماسی روسیه بارها به خطرات ناشی از دخالت مستقیم احتمالی کشورهای غربی در اقدامات نظامی رژیم کی یف اشاره کرده است.

تیاپکین افزود: درباره این مسئله با هیچ کس مذاکره نکرده ایم، موضع ما کاملا برای ورشو و ناتو روشن است.

اسپوتنیک نوشت: پیشتر رادوسلاو سیکورسکی وزیر خارجه لهستان گفته بود، ورشو در حال بررسی امکان سرنگونی موشک های روسی بر فراز اوکراین است.

کی یف پیشتر از کشورهای غربی خواسته بود موشک هایی را که بر فراز اوکراین به حرکت در می آیند از خاک خود سرنگون کنند.

رسانه های فرانسه نیز اواخر ژوئن امسال به نقل از مقامات اوکراینی اعلام کردند که کی یف متحدان اروپایی اش را تحت فشار قرار داده تا با استقرار سامانه های دفاعی در لهستان و رومانی، منطقه پرواز ممنوع در غرب اوکراین ایجاد کنند.

روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیات نظامی ویژه را با هدف آنچه که «حفاظت از مردم در مقابل ازار و اذیت و نسل کشی حکومت کی یف» توصیف کرد، آغاز نمود. ولادیمیر پوتین اعلام کرد که روسیه مجبور به این اقدام بود و تهدیدهای امنیتی تا حدی بود که واکنش این کشور به شیوه دیگری را ناممکن کرد.

۲۴ نفر

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha