۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۴
کد خبر: 85572550
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبت‌نام ۹۱ درصد دانش‌آموزان قشمی قطعی شد

۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۴
کد خبر: 85572550
ثبت‌نام ۹۱ درصد دانش‌آموزان قشمی قطعی شد

قشم - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم گفت: ثبت نام ۹۱ درصد دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی این شهرستان مرزی از ابتدای آغاز نام نویسی سال تحصیلی جدید تاکنون، قطعی شده است.

حسین رنجبر گلشواری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از زمان آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان این شهرستان در مدارس برای سال تحصیلی جدید، تاکنون ۲۹ هزار و ۵۱ نفر به صورت قطعی نام نویسی شده اند.

وی با بیان اینکه ۱۸ هزار و ۸۵۳ نفر از این تعداد در مقطع ابتدایی نام نویسی کرده اند، افزود: در دوره اول متوسطه ۶ هزار و ۵۴۴ نفر و در دوره متوسطه دوم نیز سه هزار و ۵۵۴ دانش آموز شامل یکهزار و ۶۸۵ نفر متوسطه نظری، ۸۲۸ نفر فنی و حرفه‌ای و یکهزار و ۴۱ نفر کاردانش ثبت نام شده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم ادامه داد: با توجه به انتخاب رشته در دوره دوم متوسطه انتظار می رود روند ثبت‌نام در روزهای آینده تسریع یابد و دانش آموزان در سریع ترین زمان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

رنجبر گلشواری با اشاره به اینکه ثبت‌نام دانش آموزان برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از خرداد آغاز و برابر مهلت اعلام شده، دانش آموزان باید تا پایان مردادماه جاری نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند، از اولیا و دانش‌آموزان خواست در سریع ترین زمان فرآیند ثبت‌نام را انجام دهند.

وی اضافه کرد: ثبت نام دانش‌آموزان تجدیدی نیز بعد از برگزاری امتحانات نوبت شهریور و اعلام نتایج انجام خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم اعلام کرد: در سال تحصیلی جدید ۱۰۳ مدارس ابتدایی، ۴۱مدرسه دوره اول متوسطه، ۱۹ مدرسه دوره دوم متوسطه و ۱۵ هنرستان دانش آموزان این شهرستان را پذیرش می کنند که این روند تا پایان شهریور ماه سال جاری ادامه دارد.

شهرستان مرزی قشم با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲ هزار و ۷۱۰ دانش آموز (۱۵ هزار و ۸۸۱ دختر و ۱۶ هزار و ۸۲۹ پسر) در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون ۲۴۰ مدرسه و یکهزار و ۲۶۷ کلاس درس دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha