۸۰۰ هکتار کشت علوفه‌ای در گرمسار و مقابله با سه هکتار زمین‌خواری در دامغان

سمنان - ایرنا - جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در ۳۴ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی دامغان و کشت ذرت علوفه‌ای در ۸۰۰ هکتار اراضی کشاورزی گرمسار انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس جهاد کشاورزی دامغان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ابراز کرد: گشت ۱۳۱ در سطح دهستان‌های دارای مراکز جهاد کشاورزی در راستای حفظ و حراست از اراضی زراعی و باغی شهرستان و صیانت از عرصه‌های کشاورزی به طور مستمر در حال انجام است.

علی‌اصغر امامیون با تاکید بر اینکه مواردی از تخلفات مشابه قبلی با اجرای گشت بازرسی شناسایی شد و به وضع سابق بازگردانده می‌شود، بیان کرد: با توجه به دستور قضایی و تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در روستاهای مهماندوست و نعیم‌آباد ساخت و ساز غیرمجاز به مساحت ۳۴ هزار مترمربع قلع و قمع و عرصه تولیدات کشاورزی آزادسازی شد.

وی افزود: ساخت و ساز غیرمجاز، عدم رعایت قوانین و مقررات در ساخت و ساز، عدم دریافت مجوزهای لازم به معنی تخطی از مقررات قوانین حفظ کاربری است و خطرات جبران‌ناپذیری در تأمین امنیت غذایی دارد.

۸۰۰ هکتار کشت علوفه‌ای در گرمسار و مقابله با سه هکتار زمین‌خواری در دامغان

کشت بیش از ۸۰۰ هکتار ذرت علوفه‌ای در اراضی کشاورزی گرمسار

رییس اداره جهاد کشاورزی گرمسار نیز گفت: بیش از ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت ذرت علوفه ای قرارگرفت.

علی جورابلو با بیان اینکه کشت ذرت علوفه‌ای به منظور تامین امنیت غذایی و تامین علوفه و خوراک دام مورد نیاز دامداری‌ها انجام می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۴۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای از این سطح زیر کشت برداشت شود.

وی با تاکید بر ضرورت بهبود عملکرد در واحد سطح با بهره گیری از گونه‌های مقاوم به کم‌آبی و شوری گفت: توسعه کشت نشایی و استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری از عوامل اصلی توسعه کشت این محصول راهبردی است.

رییس جهاد کشاورزی گرمسار بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد اراضی کشت ذرت شهرستان مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha